Як стати справжнім майстром гри “Світ Громад”

В контексті попередніх питань про виклики, можливі труднощі та й взагалі – опанування механіки гри Світ Громад як інструменту, яким можна забезпечувати певний результат, хотів би принагідно поділитися одною моделлю, яка демонструє прогрес у навчанні і що треба зробити, щоб насправді називати себе “Майстром гри”.

Хоча цю модель можна використовувати у будь якій сфері.

Коли ми починаємо щось для себе нове вивчати – нову сферу, новий інструмент, змінюємо роботу – ми перебуваємо на сходинці “Початківець”. Залежно від того, що ми будемо роботи і як – будемо спускатися вниз (сходи “Лицемір”, “Жертва”, “Ведмідь”) чи підніматися вверх “Мінімальна компетентність”, “Компетентність”, “Віртуоз”, “Майстер”.

Я знаю особисто тих, хто не знайшов часу, щоб розібратися з інструментом і каже – та гра – фігня і вона не працює. І знаю тих, хто ставив питання, розпитував і продовжує це робити, щоб краще зрозуміти як використовувати гру у роботі.

***

1. Ведмідь-незграба
Подібно незграбному клишоногому ведмедю, Ви не відчуваєте болю. Ви навіть не можете збагнути, як Ваші вчинки позначаються на інших людях (тобто, Ви можете образити когось своєю поведінкою по відношенню до інших людей – перебиваючи, критикуючи, ігноруючи їхні слова). Ви не можете зрозуміти, чому, на вашу думку, вочевидь чудові ідеї дають негативні результати.

2. Жертва
Ви починаєте відчувати біль та дискомфорт. Ви усвідомлюєте шкоду, що вчинили незграбно поводячись, але Ви й далі переносите провину на інших людей. Ви не бачите (або лише зрідка бачите), що можна вжити заходів для подолання своєї некомпетентності (тобто, почати вчитися). Ви не знаєте, що робити, але Ви все ще вважаєте, що маєте знати. Вас починають раз-у-раз долати почуття розчарування, образи, відчаю. Ви вигадуєте обвинувальні історії та даєте негативні оцінки, аби виправдати власні промахи та невдачі. Ви уникаєте відповідальності за свою некомпетентність.

3. Лицемір (імітатор)
Ви лицемірите, вдаєте, що змінилися. Але це неправда, оскільки Ви не практикуєте нових знань. Ви послуговуєтеся новим жаргоном, але Ви не почули фахових настанов і не отримали зворотного зв’язку.

4. Початківець
Ви починаєте усвідомлювати, що нехтуєте думками інших людей, розумієте, наскільки Вам важко поділяти їхні думки. Це створює дискомфорт, але це вже прогрес. Тепер Вам насправді відомо, що Ви чогось не знаєте. Ви вже не перекладаєте вину на інших за свої невдачі. Ви визнаєте свою некомпетентність та звертаєтеся за підтримкою та наставництвом. Ви готові вчитися.

5. Мінімальна компетентність
Тепер у вашому розпорядженні характеристики та інструменти, що дають Вам можливість вибрати спосіб дії. Але кожен новий спосіб дії все ж треба обирати свідомо, віддавати йому перевагу над старити способами. Ви досі докладаєте ще чималих зусиль, аби усвідомити, яким Ви маєте бути та зрозуміти, як саме Ви впливаєте на інших людей.

6. Компетентність
Через практику (практику, практику й ще раз практику) Ви реалізуєте новий спосіб існування та новий тип своєї особистості. Вам зрідка доводиться (чи доведеться) думати про те, як Вам діяти як лідеру. Ви можете давати оцінку, втручатися в хід дій тільки тоді, коли це необхідно, делегувати повноваження та звертатися за допомогою. Ви стали сильною, й водночас гнучкою, новою особистістю. Вас поважають колеги.

7. Віртуоз
Ви повною мірою набули здатності бути лідером, Ви мислите і висловлюєтесь з цієї позиції. Споглядати за Вашою роботою, – те ж саме, що насолоджуватися виступом великого танцюриста, – Ви робите все невимушено. Ви вирішуєте проблеми та долаєте критичні ситуації навіть не замислюючись, наскільки складними вони є. Ваші досягнення значно вищі за середній рівень. Ваші ровесники захоплюються вами, вважають своїм вчителем та наставником.

8. Майстер
Ви досягнете майстерності, якщо станете провідним новатором в своїй галузі, піднявши її на новий рівень розвитку. Завдяки Вашій активній участі, позиція галузі зміниться, а досягнення, яких саме Ви здобули, з часом стануть стандартною практикою.

Справжній Майстер гри “Світ Громад”:

Знає:

  • Базові принципи роботи ігрофікації та освітніх ігор
  • Історію виникнення Гри «Світ Громад»
  • Правила гри (досконально)
  • Умови для проведення ефективних ігор (вимоги до приміщення, часу, кількості та складу груп, періоду доби)
  • Місця в грі, де можна поводитись з гравцями гнучко
  • Місця в грі, де не можна поводитися з гравцями гнучко

Вміє:

  • Організовувати публічну або корпоративну гру
  • Планувати ігровий процес
  • Зустрічати гравців і грамотно підвести їх до гри, враховуючи умови, що гарантують ефективність
  • Розповідати історію виникнення Гри «Світ Громад»
  • Пояснити правила гри
  • Провести гравців по перших раундах, поступово включаючи усіх в ігровий процес
  • Не втручатись
  • Допомагати, там де потрібно
  • Не допомагати, там де не потрібно
  • Завершити гру
  • Провести післяігрові рефлексії
Використовує гру для:
  • розвитку спільноти
  • громадянської освіти
  • діагностики команд
  • дослідження та зміни поведінки людей
  • інструменту, що розвиває граючись

Тому щоб стати майстром гри Світ Громад 80 рівня, треба просто регулярно практикуватися, обмінюватися досвідом, шукати послідовників і формувати в них відповідні компетенції і знання про інструмент, розробляти власні модифікації, перевіряти їх життям. Так, це вимагає зусиль. Майстерність взагалі вимагає багато енергії, концентрації і зусиль 🙂

Додати свою відкриту чи закриту гру Ви можете на сторінці “Календар”

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.