Кейс. Налагодження ефективної комунікації у громаді.

Залежався тут один звіт в мене. Вирішив здмухнути пилюку і оформив в блого-запис.

Гра відбувалась 21 липня з ініціативи ГО “Волинський Інститут Права”, в межах реалізації проекту «Запровадження ефективних майданчиків комунікації влади та громади», що реалізується за підтримки Програми «U-LEAD з Європою».


Звіт про проведення ігрових сесій з жителями Устилузької ОТГ Волинської області з використанням настільної кооперативної стратегії «Світ Громад: Coopetition».

Фасилітатор: Михайло Войтович, автор гри «Світ Громад».

Ігрова поведінкова модель: Формування комунікативних містків між представниками різних груп стейкхолдерів.

Сценарії: побудова громади щасливих людей (перша гра), побудова самодостатньої громади (друга гра).

Відкриття та спостереження

Азарт

По факту перша ігрова сесія тривала майже 5 годин, при середній тривалості такого сценарію 3 години для людей, які ніколи не грали у Світ Громад.

Не зважаючи, що сесія затягнулась до пізнього вечора жоден із учасників та учасниць не запропонували припинити гру і розійтись.

Самодостатність

Основною причиною значного подовження тривалості гри була велика кількість та тривалість міжособистісних переговорів у ігровому контексті.

Гравці вели себе дуже незалежно та самодостатньо. Кожен відстоював свої інтереси та погляди на власний розвиток і розвиток громади.
Кооперація була рідкісним явищем і проявлялась лише як дво-, максимум три-сторонні угоди навколо окремих бізнес-проектів у грі. Протягом обох ігрових сесій устилужани справляють враження самодостатніх людей.

Підприємливість

Ще одна рідкість (рекорд серед зафіксованих ігор) – на кінець першого раунду гри (всього у запропонованому сценарії передбачалось 6 раундів) у громаді було відкрито 3 бізнеси (такий розвиток подій відтворився в обох ігрових сесіях). В середньому навіть 1 бізнес у громаді на кінець першого раунду – це вже успіх.

Мотивація філантропів

На перший погляд могло скластись враження по певну схильність окремих гравців до поведінки у стилі «мачо». В подальшому це вилилось в готовність (хоч і не без деякого пафосу) віддати усі свої фінансові ігрові здобутки на потребу громади заради фінальної перемоги (без такого кроку громада б програла сценарій).

Супер-сила

Підтвердилась під час двох ігрових сесій: устилужани поводять себе як одноосібні азартні підприємці (часто успішні).

Потреба

Потреба яка озвучувалась гравцями протягом усіх ігор – «Давайте так кожного тижня будемо збиратись». Можна сформулювати, що в Устилузі бракує майданчиків для проведення якісного дозвілля дорослими людьми.

Ідеї для проектів за підсумками ігор

  1. Клуб підприємливих людей (клуб інтелектуального дозвілля, клуб ефективного спілкування тощо) – як майданчик (простір та організація) якісного дозвілля та спілкування дорослих.
  2. Роад-шоу з грою по усіх населених пунктах громади з метою розвитку громадянських навичок та soft skills у молоді.Коментарі учасників

Думки учасників та учасниць після гри

  • Ведучий гри, Михайло – обіцяв, що в ході гри учасники вчитимуться будувати діалог, чути та бачити потреби один одного, формували команди та разом досягати визначеного сценарію розвитку громади… Так все і сталося. Більше того – учасники щасливі та вмотивовані на результат. – Написала у своєму Facebook, керівниця проекту Ірина Гайдучик.
  • «Фонд громади побудовано, стратегія визначена, громада багата та приваблива, усі учасники живуть в своїх будинках» – з захватом підсумовує секретар ради та учасниця минулої гри.
  • Було проведено паралелі цих двох ігор і вияснили, що в обох випадках ціль досягнута, проте різними шляхами. Перша гра вдалась завдяки щедрості одного з учасників, а друга – завдяки визначеній стратегії та поставленій цілі, яку досягали гуртом. «Ми з самого початку позичали одне одному гроші, ми зрозуміли, що в нас одна мета! І лише досягнувши її, ми почали працювати над реалізацією цілей кожного…» – коментують гравці.
  • Закони гри відображають закони реального життя. Учасники наочно побачили і підрезюмували, що на даному етапі розвитку для Устилузької ОТГ в пріоритеті є розвиток підприємництва.
  • Потрібно, щоб гроші ходили в середині громади! Це сприятиме росту бюджету і підвищуватиме добробут ОТГ зсередини.

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *