Замовник: ТОВ “Світ Громад”
Дослідник: СПД Худий Сергій
Учасники дослідження: Майстри гри “Світ Громад” 1-3 рівнів
Метод дослідження: телефонне опитування
Час проведення дослідження: червень-липень 2021 р.
Ціллю цього дослідження було виявити характерні патерни в найбільш лояльних і компетентних користувачів гри “Світ Громад” та спеціалізованих освітніх програм з її використання.
Кожному учаснику дослідження було поставлено 11 запитань, відповіді на які було проаналізовано і структуровано.
У цій публікації наводиться лише частина отриманих результатів, а саме аналіз відповідей на запитання:
- Які потреби закриває гра?
- Які є способи використання гри?
- Які зміни в учасників відбулися завдяки грі?
Інформація про учасників
Кількість майстрів гри “Світ Громад” | 282 | % |
3 рівень | 10 | 3,5 |
2 рівень | 42 | 14,9 |
1 рівень | 230 | 81,6 |
Досліджено, чол. | 87 | % |
Відповіли на питання | 61 | 70,11 |
Не знайшли часу/не відповіли на дзвінок | 26 | 29,89 |
Питання дослідження:
Які потреби закриває гра?
Потреби, які закриває гра “Світ громад” | 61 | % |
Потреба в розвитку молоді (молодіжна рада, студенти, освіта, молодіжні центри, церква, приватні школи) | 18 | 29,51 |
Потреба в інструменті для активізації і об’єднання громади | 17 | 27,87 |
Потреба в дієвому інструменту для використання в роботі (тренінги, ігрові технології, неформальна освіта, психологія, громадянська освіта, проектна діяльність, фінансова грамотність) | 10 | 16,39 |
Бажання знайомства з цікавими людьми та розвитку власних навичок: комунікація, кооперація, моделювання поведінки і реального життя | 6 | 9,84 |
Вплив іншого майстра чи керівника | 4 | 6,56 |
Потреба в розвитку бібліотеки | 3 | 4,92 |
Для майбутньої участі у виборах (бажання спробувати себе в ролі депутата, мера) | 2 | 3,28 |
Потреба в інструменті розвитку і діяльності Фонду громади | 1 | 1,64 |
Люди, які працюють у сфері розвитку громади та молоді постійно відчувають нестачу дієвих інструментів у своїй роботі. “Світ Громад” є таким інструментом, відповідно:
- бажання спростити і полегшити свою діяльність, покращити її ефективність стало ключовим тригером появи гри у 80% майстрів;
- закривають потребу знайомства з новими людьми і власного розвитку – 10%;
- не мають яскраво вираженої власної потреби, знаходяться під впливом інших – 7%;
- хочуть спробувати себе в ролі депутата чи голови громади – 3%.
Які є способи використання гри?
Способи використання | 61 | % |
Освітні ігри, як влаштована громада (громадянська освіта, молодіжна рада, студенти, неформальна освіта) | 35 | 57,38 |
Робота з молоддю – учні, студенти (форуми, фестивалі, виявлення молодіжних лідерів) | 25 | 40,98 |
Розвиток навичок (підприємництво, фінансова грамотність, відповідальність, комунікація, вміння домовлятися, таймменеджмент, фінансовий консалтинг) | 16 | 26,23 |
Знайомство, залучення, активізація людей, налагодження спілкування, Організація волонтерської діяльності | 13 | 21,31 |
Розвиток ОТГ – показати інструменти та механізми розвитку громади, напрацювання можливих варіантів рішень конкретної проблеми в громаді | 9 | 14,75 |
Проведення тренінгів (комунікація, прийняття рішень, розробка стратегії, “Розвиток громад”, з підприємцями, пенсіонерами, бюджетниками) | 6 | 9,84 |
Моделювання реального життя і реальних рішень | 6 | 9,84 |
Діагностична гра (проаналізувати команду та стосунки всередині команд та між ними, розуміння себе) | 6 | 9,84 |
Роль громадських активістів в житті громади (для мешканців і для активістів) | 6 | 9,84 |
Дозвілля, розважальна гра | 5 | 8,2 |
Проведення турнірів ігрових | 4 | 6,56 |
Заробіток коштів (ігри для бізнесу та в проектах) | 4 | 6,56 |
Психологічний аналіз і вплив (батьки приводили дітей, щоб вони зрозуміли що в житті не все так просто влаштовано.) | 4 | 6,56 |
Для підприємців (бізнес-сніданки) | 3 | 4,92 |
Конандоутворюючі ігри (тімбілдінг, формування команди на виборах, для бізнесу, помічників депутата) | 3 | 4,92 |
Проведення заходів для бібліотек | 2 | 3,28 |
Ігри для Червоного Хреста | 2 | 3,28 |
Один майстер, в залежності від конкретних цілей, використовує різні способи гри. В таблиці зазначений відсоток майстрів, які використовують кожен спосіб.
Всього 61 майстер назвав 161 спосіб використання гри. В результатах опитування схожі способи були згруповані.
Якщо порівнювати до загальної кількості зазначених способів, то у більшості випадків (22%) майстри використовують гру як освітній інструмент за принципом “як складеться”: користуються двома найпопулярнішими сценаріями на 6 раундів, роздають ролі випадковим чином, діють згідно правил гри та подальшої ситуації за ігровим столом. З цього процесу часто випадає елемент завчасної постановки цілей на гру.
У 96% випадках способи використання ігор підходять для молоді та студентів, у 22% випадках способи націлені тільки на молодіжну аудиторію.
Часто “Світ Громад” використовують для: розвитку навичок (16%), знайомств, залучення, активізації людей, налагодження спілкування (13%), розвитку ОТГ (9%).
Серед цікавих і перспективних можна відмітити способи (усі по 1%):
- Підбір кадрів для обласних державних адміністрацій, молодіжної ради
- Розвитку молодіжної політики – шлях від першого курсу до отримання першого робочого місця
- Робота зі складними підлітками
- Покращення іміджу поліцейських
- Створення та розвиток Фонду громади, пояснення принципу його роботи
- Безбар’єрне входження в молодіжну компанію
- Робота з літніми людьми (розуміння своєї ролі в громаді)
- Робота з людьми з інвалідністю
- Пояснення необхідності освіти для дорослих
- Навчальні ігри для вчителів – як грати з дітьми
- Адаптація студентів 1 курсу
- Профорієнтація
Які зміни відбулися завдяки грі?
Звички/зміни, які формує гра | 98 | % |
Розуміння важливості сплати податків та їх контролю (почав користуватися тільки послугами офіційно оформлених ФОП) | 12 | 12,24 |
Покращилась фінансова грамотність, з’явилася звичка відкладати кошти, робити фінансову подушку, краще планувати особисті фін ресурси | 11 | 11,22 |
З’явилося бажання змінювати/покращувати життя в громаді і розуміння, що саме від тебе щось залежить | 10 | 10,2 |
Навчились комунікувати та домовлятись | 10 | 10,2 |
З’явилося розуміння що таке місцевий бюджет і як він формується | 5 | 5,1 |
Звичка планувати і моделювати ситуацію, стратегічне бачення, Розбивати велику задачу на дрібні | 5 | 5,1 |
Важливість командної роботи. Не тягнути все на собі, виявляти інтерес та формувати команду та організовувати її роботу для реалізації ініціатив. Вміння делегувати. Працювати в команді розподіляти ролі | 4 | 4,08 |
Не здаватись перед проблемами, шукати шляхи їх вирішення | 3 | 3,06 |
Читати інструкції, документи | 3 | 3,06 |
Організованість в роботі і в підготовці заходів та подій і в житті | 3 | 3,06 |
Вміння заробляти кошти | 3 | 3,06 |
Покращились лідерські навички | 2 | 2,04 |
Навчився за все платити, зникло бажання користуватись халявою | 2 | 2,04 |
Не витрачати дарма свою життєву енергію | 2 | 2,04 |
Покращила впевненість у собі | 2 | 2,04 |
Вміння співпрацювати | 2 | 2,04 |
У більшості випадків майстри помічали вплив гри на фінансові звички гравців (сплата і контроль податків – 12%, фінансова грамотність – 11%).
Гра навчила людей комунікувати та домовлятись між собою (10% зазначених випадків), пояснила як влаштована громада, підвищила громадську активність та розуміння, що саме від гравців залежить доля їх громади (10%).
Формування вищеперелічених звичок у гравців дозволяє визнати гру ефективним інструментом для розвитку людей та громад,
Про це говорить також і решта зазначених майстрами звичок, які сформувала гра “Світ Громад”, до прикладу:
- З’явилося розуміння що таке місцевий бюджет і як він формується
- Звичка планувати і моделювати ситуацію, стратегічне бачення
- Вміння делегувати
- Не здаватись перед проблемами, шукати шляхи вирішення
- Читати інструкції, документи
- Вміння заробляти кошти
- Покращення лідерських навичок
- Звичка за все платити, зникло бажання користуватись халявою
- Не витрачати дарма свою життєву енергію
- Зміна ставлення влади до громадських ініціатив
- Не соромитись брати гроші за свою експертність і свої послуги
- Вміння давати інструкції підлеглим, які будуть виконуватися
- Зменшення претензій до влади (міського голови, нам усе винна держава)
- Зміна ставлення до соціальних виплат, розуміння що за них все одно приходиться самим платити
- Навчилась не робити необдуманих покупок
- Позбувся залежності від азартних ігор
Пишіть нам, якщо б Ви хотіли дізнатися відповіді на інші питання дослідження.