Ігри-симулятори для розбудови спільнот: не міф, а реальність

Представники Маловисківської ОТГ навчалися, граючись, розбудовувати громаду. За ініціативи Спілки «Громадські ініціативи України» в рамках Програма DOBRE було проведено ігррофікаційний воркшоп на базі бібліотеки ЗОШ№3 у м. Мала Виска. До гри «Світ громад» долучилися представники освітянських спільнот та громадських організацій Маловисківської ОТГ (Олександрівка, Мала Виска, Паліївка, Тарасівка).

Залучення через гру? Так!

Основою для воркшопу стала перша настільна гра у форматі соціального симулятора та кооперації – гра «Світ громад». Гра-симулятор «Світ громад» дозволяє зробити процес залучення громадян ефективнішим.
Ігри для залучення – це тип серйозних ігор, які підсилюють громадянську освіту. #ГраСвітГромад нагадує інтерактивний підручник інструментів розвитку громади. Її часто називають тренажером громадянських компетентностей. Гра вчить читати, домовлятися, розбудовувати стратегії.

Гру-тренінг #СвітГромад для Маловисківської громади провів Сергій Ткаченко, комунікаційний менеджер Спілки «Громадські ініціативи України», майстер гри Світ Громад другого рівня, проектний менеджер Агенція сталого розвитку “Хмарочос”.
“Ми навчалися, граючись. Це часто дивує дорослих, та з грою “Світ громад” за 3-4 години можна здобути конкретні громадянські компетенції. Гра вчить читати, комунікувати, домовлятися, приймати рішення, розуміти механізми життя і розвитку громади у всіх аспектах. Без перебільшення, #ГраСвітГромад є своєрідним тренажером, інтерактивним посібником з розвитку громади”, – коментує Сергій Ткаченко. До речі, гра має схвалення від Міністерства науки та освіти України.

Запропонований сценарій «Щаслива громада» позитивно сприйнявся громадою, та можливість прожити ігрове життя в іншій соціальній ролі виявилося непростим завданням: ніби гра, а рішення приймаються серйозно, довго і важко, гроші ніби паперові, а їхню силу або нестачу відчуваєш, як в реальному житті. Кожна життєва обставина та її розв’язання гідні, без перебільшення, окремого книжкового сюжету, емоції учасників оголюються, час пришвидшується і стираються межі часу реального та ігрового.

Кожен елемент ігрофікації працює на посилення конкретних компетенцій учасників

Наприклад, у грі «Світ громад» є спільне прийняття рішень: коли правила не прописані, гравці мають знайти рішення, як розв’язати певне питання. Це стимулює людей постійно домовлятися між собою. Розробники гри стверджують, що коли все надто регламентовано, стає дуже нудно. На їхню думку, необхідно залишати простір для творчості і свободи – це теж простір для прояву людини.

У грі трапляються такі ситуації, які висмикують людину з зони комфорту або ж дратують її. Часто є незручні життєві обставини або ж правила, які не можна порушити. У «Світі громад» кожен повинен витягувати життєві обставини і сплачувати податки. Це досить рутинний процес, але всі учасники мають чекати, поки кожен пройде цю процедуру.
У гравців часто виникає бажання змінити і полегшити правила, додати свою так звану пом’якшувальну обставину, наприклад, витрачання коштів в одному бізнесі, що не передбачено правилами. Можна погодитися з думкою розробників гри, що проблемою українського суспільства є невміння людей дотримуватися правил та інструкцій. Гра привчає до того, що інструкції і мануали необхідно уважно читати і виконувати (до речі, чи не кожен другий учасник лінується читати від початку і до кінця).

У грі не трапляється випадковостей

Зустріч відбулася в бібліотеці ЗОШ №3: тут вирує гостинна атмосфера, багато книг та тематичних куточків, тут затишно і чисто, хоча бракує зручних столів та меблів, відкритого простору та кондиціонера. Але саме тут під час гри народжуються ідеї майбутніх проектів. Ігрофікаційний воркшоп надихнув учасників на ідеї щодо трансформацій освітнього та бібліотечного просторів в своїх громадах. Тим паче, що є можливість отримати підтримку в рамках другого раунду конкурсу міні-грантів за Програмою «DOBRE».

Умови конкурсу за посиланням: http://ngonetwork.org.ua/uvaga-konkurs-proektiv-mistsevi-i…/

Цінуємо відгуки учасників за відвертість і готовність осмислювати ігрові ситуації та процеси. Інсайтів було багато, як і складних ситуацій, коли доводилося рятувати людину від «смерті», приймати рішення на користь громади, жертвуючи своєю енергією, втрачати кошт з бізнесу, не мати інституційної спроможності працювати у своєму бізнесі через брак енергії. За відгуками учасників, корисно прожити ці емоції в ігровому режимі, аби здобути щеплення від можливих життєвих сценаріїв або ж зрозуміти логіку підприємця, платника податків чи пенсіонера.

«Сьогодні завдяки грі #Світ_Громад команда ГО “ДієVO” прокачала свої комунікативні, проектні, фінансові та професійні компетенції. Дякуємо майстру гри Сергій Ткаченко за концептуальний підхід, лаконічність і раціональність. За те, що штрафували за не екологічне мислення – це дійсно важливо! Дякуємо, що терпляче пояснювали правила і скеровували нашу амбіційну команду в конструктивне русло. Час пролетів непомітно, і хоч для деяких це вже була не перша гра, але знову зроблено нові, неочікувані висновки.

Відгук від Вікторія Румянцева, проектної менеджерки ГО “ДієVO”, методистки ДЮЦ “Вись”.

Отож, підсумки від ГО “ДієVO”:

  • однозначно потрібно впроваджувати ігрофікацію у школах, адже це потужний інструмент міжособистісного розвитку;
  • людське життя – найбільша цінність – гра спонукає задуматись над цим;
  • пріоритет гри щастя і здоров’я – без цього ніяк для гармонійного існування;
  • гроші повинні лежати не в заначці, а бути інвестованими – тільки тоді буде прогрес.

Ну і ще є кілька висновків, які зроблять ДієVішим ваше життя і наповнять його новими сенсами, але ці висновки може зробити тільки той, хто самостійно зіграє в гру #СвітГромад».

Джерело

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.