Гра Світ Громад як інструмент соціальної анімації

Модель – це певна гіпотеза щодо потенціалу та алгоритму дій, пов’язаних з використанням гри Світ Громад, для вирішення тої чи іншої проблеми, яка потребує перевірки практикою.

Автор моделі: Вельган Богдан, Майстер гри Світ Громад, Рівень 2

Назва моделі: Гра Світ Громад як інструмент соціальної анімації

Проблема, на вирішення якої спрямована:
Пасивність членів громади щодо вирішення проблем громади. Низький рівень самоорганізації та ініціативності у громаді. Відсутність нагод (приводів) для зустрічей, обговорення, обміну та кооперації.

Цільова аудиторія: Представники мікрогромад невеликих міст та представники сільських громад: представники влади, місцевого бізнесу, місцевих урядових установ, жителі, а також представники місцевих ГО, активісти, якщо такі є.

Показники (Як дізнатись, що проблема вирішена або по ній відчутно прогрес?): 

  • виникла ініціативна група/групи, що займається/займаються вирішенням якоїсь проблеми або задоволенням якоїсь потреби громади.
  • реалізується проект/и у громаді, метою якого/яких є вирішення проблем чи задоволення потреб громади
  • представники громади створили ГО та/або підприємство, що працює над вирішенням проблем громади або задоволенням її потреб

Рекомендована кількість учасників: Від 4 до 18 у випадку одного майстра/однієї майстрині

Необхідна кількість примірників гри Світ Громад: 1-3

Рекомендована кількість та періодичність ітерацій роботи з групою: 4

Спеціальні умови та особливості підготовки: Пропозиція напоїв (кава, чай, пиво) не тільки під час але й одразу після закінчення гри, щоб затримати/розслабити гравців після гри і у неформальній атмосфері провести обговорення

Що учасники мають знати напередодні? 

Залежить від ситуації у громаді:

  • якщо у громаді, особливо серед дорослого населення, існує недовіра до таких типів заходів як семінари, тренінги або будь-яких інших освітніх заходів (“та шо вони нас там будуть вчити, тут у нас своє життя…), учасники мають знати, що гра це весела, захоплива форма дозвілля, також делікатно згадати про можливе обговорення після гри;
  • якщо у громаді нормально сприймаються такі заходи, або є очевидним, що жителі громади або окремі її представники відкриті до таких освітніх форм, проінформувати про освітній характер гри та післяігрове обговорення.

Особливості проведення гри:
Бажано, щоб, граючи вперше, представники громади програли — буде додаткова мотивація пограти ще 🙂 У випадку “а”, див. п. 9, не форсувати післяігрову рефлексію . Можна використати прийом з п. 8. Важливо зберегти невимушеність атмосфери. Стежити за моментом, коли “режим дозвілля” можна перевести у “освітній режим” чи “режим пошуку шляхів розвитку громади”.

Перелік питань для проведення рефлексії:

  • Як ви почуваєтеся після гри?
  • Як для вас пройшла гра?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Чи було щось, що вас здивувало/змусило замислитися?
  • Завдяки чому на вашу думку ви перемогли/через що програли?
  • Що би ви зробили по-іншому наступного разу?
  • На скільки ситуація у грі була подібною до реальної ситуації (у вашій громаді)?
  • Чи побачили ви якісь інструменти/прийоми у грі, які б ви могли використати у своїй громаді або навпаки?

Рекомендації по часу проведення: Вихідний день (неділя, державні вихідні). Початок не пізніше 15:00. До 4 годин.

Додаткові особливості: До пункту 7: Дуже сильно залежить від громади та ситуації в громаді. Мінімально я б рекомендував пограти 4 гри з інтервалом у 2-4 тижні. Після 4 гри слід проаналізувати ситуацію та визначити, чи варто проводити ігри ще.

Контакти автора моделі для налагодження співпраці: Вельган Богдан, 0979348447, Facebook-сторінка автора

Статус моделі: тестується

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.