Ти працюєш з молоддю? Чи хочеш краще розуміти своїх дітей – підлітків? Шукаєш як можна з фаном і корисно проводити з ними час? Тоді ця публікація для Тебе!
Чи є рецепт успіху як ефективно комунікувати з молоддю? І Ти також запитуєш себе про це неодноразово? А може вже маєш свій підхід і дієві інструменти?
Можливо єдиного правильного рецепту не існує, бо їх може бути декілька… Але точно знаю, і це, власне, правило гри ХХІ століття: довіряйте! Потрібно давати молоді можливість брати відповідальність на себе, давати їм «кермо у руки», бути з ними чесними!
А чи зможуть вони мені довіряти просто відсиджуючи пари, слухаючи 1,5 годинні лекції, навіть якщо з презентаціями, а ще й з класними картинками, анекдотами та ліричними відступами? Чи може, коли даєш їм завдання і вже готову методику, щоб працювати над його вирішенням. Чи цікаво і захопливо їм? Так, так вже склалося історично, вони навчаються, опановують свої HARD SKILLS, адже обрали для себе певну професію. Тому «вчитися, вчитися і вчитися»! Як зробити процес навчання корисним для обох сторін. Щоб студенти не розчаровувалися у системі освіти, не кидали навчання, щоб одразу влаштуватися на роботу. А там часто лунає вже легендарне “забудьте те, чого вас вчили в університеті”?. І щоб Ти з почуттям виконаного обов’язку, що Твоя праця не даремна.
Звичайно, рахуй, що пощастило, коли студенти активні, «хапають» все, що їм пропонують на опанування, які дуже хочуть бути успішними, щоб одразу після отримання диплому на руки багато заробляти, впевнено рухатися кар’єрними сходинками. Але, не раз, зіштовхуєшся з певною пасивністю молодих людей, не бажанням діяти, а так «перебути». А ще буває: «так мама сказала, що треба вчитися в університеті», «не хочу в армію»…І тоді запитуєш себе: «Що не так?», «Де припускаєшся помилки?». І це певний виклик для викладача, чи краще сказати наставника, який всіма можливими і неможливими способами має створити відповідну атмосферу, залучаючи молодь до якоїсь активності.
І тоді приходить розуміння, що ти не зможеш когось навчити, якщо він/вона того не хоче, або не розуміє цінності тих знань чи не бачить для чого йому/їй це!
Як створити таку атмосферу, де молодь охоче навчатиметься, розуміючи що цей процес неперервний? Де буде хотіти займатися саморозвитком, генерувати нові ідеї і пробуючи їх втілити в життя з такими ж натхненними однодумцями. Атмосферу, в якій кожна молода людина зможе краще розуміти себе, чому вона саме така, і який ресурс в собі прокачувати, щоб ефективно діяти. Знаходити відповіді на свої питання, ставити вірні задачі і знаходити рішення. Де можна ділитися власним досвідом, ставити бува і незручні питання, обговорювати їх без осуду і оціночних суджень. Де можна повеселитися, створювати круті події і здобувати свій перший досвід.
Таке можливе тільки в атмосфері довіри!
Коли я вперше спробувала зіграти у гру Світ Громад, то я збагнула, що це моя Гра! От як легко і невимушено можна комунікувати з молоддю і ще й при цьому тренувати такі необхідні для них і для кожного з нас SOFT SKILLS. І вже лекції проходять веселіше, бо кожний знає, що потім на практичних ми точно зіграємо у Світ Громад. Де кожного разу ми вчимося бачити одне одного трішки з іншої точки зору, де ми вчимося довіряти і приймати різність одне одного, де вчимося зважати і поважати, де вчимося терпінню і уважності, де веселимося і отримуємо задоволення.
Мене не треба було вмовляти і переконувати. Я собі гру продала ще при першій зустрічі зі Світ Громад. Адже завдяки їй ми можемо дивитися на молодь не «молодь як ресурс», а «молодь як ЦІННІСТЬ». І це саме те, що треба. Активна, вмотивована, спрагла до знань, залучена у життя своїх Громад, у суспільно-політичні процеси, ЩАСЛИВА молодь!
Дощового лютневого вечора навіяло!
Галина Степанюк, майстриня гри Світу Громад.
Щоб отримати бонус від майстрині та менторську підтримку – при замовленні ігор в коментарі до замовлення вкажіть промо-код: 0072-S.
Ви завжди можете замовити ігровий практикум з Галиною Степанюк на цій сторінці: http://market.woc.org.ua/product/game_with_master
Я знайшов ваш блог, мені це подобається.