З усіх журналів, подкастів, YouTube каналів та інших медіа ресурсів нам говорять, що сучасна освіта здатна змінити світ завдяки вихованню молодого покоління.
За останні кілька років освіта стала пріоритетом у багатьох країнах світу. Так чи інакше, сучасна освіта зазнає змін. Головне питання: чи ці зміни достатньо ефективні, щоби змінити світ? Пропонуємо подумати над трьома ознаками, які привідкривають завісу таємниці: сучасна освіта не змінює світ, як ми того очікували.
1. Система освіти навмисне орієнтована на складання іспитів
Сучасна система освіти досі орієнтована, в основному, на успішне складання іспитів. Так було колись, так є й сьогодні. Ми покладаємось на рутинне заучування предметів, а школи досі використовують систему оцінок як основний інструмент аналізу й оцінок здібностей учнів. Як результат, ми впевнені, що лише хороші оцінки призведуть нас до успіху.
Вчителі не підкреслюють важливість креативного мислення, інновацій, індивідуальності та розмаїття. Вони, здебільшого, не намагаються допомогти учням розкрити свої таланти, а просто хочуть бачити результати машинального запам’ятовування матеріалу уроків.
Школи досі ігнорують такі важливі інструменти, як обговорення, практичне застосування та спостереження, які допоможуть відкрити приховані таланти учнів. З огляду на сучасну освіту сьогодні, складається враження, що розвиток креативного мислення й навичок критичного мислення, розв’язання проблем абсолютно не потрібне підростаючому поколінню.
2. Вчителі не зосереджуються на розвитку необхідних навичок
Ні для кого не секрет, щоби досягти успіху у 21 столітті необхідно володіти певними навичками. Їх так і називають: «Навички 21 століття». Вони умовно поділяються на 3 групи: навички навчання, життєві навички, медіа та комп’ютерні навички.
Високорозвинені країни, як Китай та Сінгапур спрямували фокус освіти на розвиток важливих навичок. В інших країнах є величезна прірва між потребую в розвитку навичок та системою освіти.
Система дає нам знання, але не має прогресу в навчанні практичного застосування цих навичок. У країнах не вистачає системи освіти, яка може стимулювати дітей та заохочувати навички навчання, необхідні для досягнення їхнього потенціалу. Це означає, що нам потрібна навчальна програма з практичним та професійним навчанням, окрім теоретичних знань.
3. Уряди не вкладають достатньо коштів у розвиток освіти
Сьогодні багато країн світу потребують коштів для підтримки своєї освітньої діяльності, таких як наймання вчителів, будівництво нових шкіл, організація семінарів тощо. Як наслідок, стало важко зібрати достатньо коштів на освітні реформи.
Окрім того, якість освіти в школах сумнівна. У деяких частинах світу недостатньо матеріалів для викладання та навчання. Наприклад, у деяких країнах ви знайдете зношені та застарілі підручники, якими ділиться понад п’ять учнів.
Все втрачено?
Кажуть, боятися треба тих, кому немає чого втрачати. Ми маємо, що втрачати. Якщо Ви вчитель у школі – Ви маєте можливість будувати унікальні стосунки з учнями. Інтегрувати справді необхідну освіту під час уроків і в позаурочний час, на факультативах та гуртках.
Не знаєте з чого розпочати? Прочитайте історію пані Наталії про створення унікального простору для учнів на базі школи.
Зміни починаються з кожного особисто.