Як почати гру

Я і сам часто не читаю правила перед тим як починати грати в настільні ігри, бо як правило є хтось, хто знає як грати (а це значно простіше). Тому немає нічого дивного, що мало хто їх взагалі читає ;). Крім того, для людей з достатньо широкою ігровою практикою саме в настільні стратегії, багато що «і так зрозуміло», і навпаки, для новачків – здавалося б очевидні речі, викликають ступор чи просто незручності в ігровому процесі. Але ж головне почати…

1.    Які фішки що означають.

IMG_0257

  • Червоні – для відзначання прогресу по компетентностях, щастю і здоров’ю гравця.
  • Жовті – фішки енергії.
  • Сині – для відмічання привабливості та прогресу по раундах гри.

2.    Куди ставити фішки.

Червоні – стають на нулі.

IMG_0258

Жовті – квартира дає 1 фішку при переїзді в будинок – стає 2, 1 фішку на раунд отримує обраний мер (тобто поки він/вона мер, він/вона має бонус) решта – додаткові бонуси ролей, життєвих обставин та результат виконання інструментів розвитку громади. Перед стартом кожного раунду усі жовті фішки повертаються в стартові місця дислокації (тобто, щоб не заплутатись – ставте жовті фішки там звідки вони у вас у грі з’явились).

IMG_0259 IMG_0260 IMG_0261

Стартові місця (позиції) синіх фішок визначаються умовами сценарію.

Наприклад: при побудові громади інноваторів, стартовий показник привабливості громад “мінус 5” а кількість раундів – 10.

IMG_0256

3.    Як впливають бонуси ролей на стартові показники гравця (тут про червоні фішки).

Після того як червоні фішки стали на нулі – на підготовчому етапі гри можуть виникнути підстави їх трохи посовати. Це може бути через бонус вашої ігрової ролі.

Наприклад: у пенсіонера +1 до щастя.

IMG_0263

4.    Як впливають бонуси комунальних об’єктів на стартові показники гравця.

Те саме і з стартовими комунальними об’єктами – вони відразу впливають на стартові показники усіх гравців.

Наприклад: ось у такій громаді усі гравців додатково отримують +1 до здоров’я, комунікативної та фінансової компетентностей.

IMG_0262

І ось наш “пенсіонер” готовий до гри.

IMG_0264

5.    Як «совати» фішки під час гри щоб не заплутатись.

Наднормова робота (при цьому – зменшіть собі показник щастя і здоров’я на 1, якщо не вистачає щастя чи здоров’я – наднормово працювати не можна).

IMG_0265

Відпочинок – і відразу собі додайте +1 здоров’я.

IMG_0266

Відпустка – а тут відразу собі додайте +1 щастя.

IMG_0267

Прокачка компетентностей – виставляєте фішки енергії там – куди прагнете рухнутись. А в кінці раунду – замініть жовті на червоні. Причому в наведеному прикладі рахується, що пенсіонер вже прокачав комунікативну компетентність до “2” а проектну – до “1”.

IMG_0268 IMG_0269

Додаткова робота (може з’явитись з життєвих обставин)

IMG_0270

Купівля будинку (переїзд з квартири) – за переїзд 1 енергія витрачається але іще одна “приходить” разом з будинком і її можна іще використати в поточному раунді.

IMG_0271

Купівля бізнесу

IMG_0272

Робота на власному підприємстві – готель вимагає 2 енергії щоб заробити 550Q.

IMG_0273

Будуть запитання – пишіть.

15 comments

  1. дякую за інфу, а чи можна ще подробиці по формуванню бюджета та щоло карток мера – як їх застосовувати?
    І на чому саме завершується раунд?

    1. Принцип формування стартового бюджету описано в розділі правил “Підготовка до гри”.
      Колода мера – це покрокова інструкція (спрощені правила, щоб не листати постійно книжечку). По суті, мер – веде гру.
      Раунд завершується перевіркою – чи досягнуто цілі сценарію (карта 10 в колоді мера).

  2. Добрий день. А навіщо купувати послуги іншим гравцям, наприклад на гексі годель послуга коштуе 45 навіщо іншому гравцю її купувати?

    1. Це опція. Кожен гравець несе постійні витрати кожного раунду. В межах основних витрат, він може сходити у готель на 45 стек, чи у бар на 15, з яких будуть сплачені податки у місцевий бюджет. А може і не ходити – його рішення

      1. Сколько раз можно пользоваться за раунд одной и той же услуглй например парикмахерская услуга 15 стоит могу ли я ей воспользова 5 раз в свой ход?

  3. Ще питання. Якщо у гравця невистачае коштів купити власний бізнес він може вз’яти кредит у банку (у інши гравців нема кошрів позичити)? В інструкції розписано тільки Банкрутство гравця.

  4. Сколько раз можно пользоваться услугой одним играком за свой ход? Тоесть есть парекмахерская услуга 15 игроку нужно потратить на “видатки” 80 можно потратить на 5 услуг сразу?

  5. Питання щодо енергії. Якщо є бізнес, то треба використати енергію щоб отримати дохід, вірно? А чи можна побудувати різний бізнес, і наприклад кожен хід витрачати енергію на щось інше? І якщо так, то тоді податки сплачувати з того підприємство, яке дало дохід чи як?
    і ще, є життеві обставини “ваша енергія не може бути нижче 2”, не дуже зрозуміло як вона працює. Можете навести приклад?

  6. 1.а працювати на підприємстві у іншого гравця можна? тобто у мене нема “готелю”, але є у сусіда, чи я можу піти до нього на роботу?
    2. “Продажж послуг” – це ж і є “витрати” іншого гравця? Тоді той, хто володіє частково заробляє собі кошти, частково сплачує податки?

    1. 1. Ні не можна. Тільки у своєму бізнесі
      2. Заробляє з одніє транзакії стільки, скільки написано на об’єкті. Наприкад, якщо у гравця є бар, тоді інший гравець у межах своїх основних витрат іде в бар на 15 Q, власник бару, сплачує 5Q в місцевий бюджет і заробляє 10Q.

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *