Я і сам часто не читаю правила перед тим як починати грати в настільні ігри, бо як правило є хтось, хто знає як грати (а це значно простіше). Тому немає нічого дивного, що мало хто їх взагалі читає ;). Крім того, для людей з достатньо широкою ігровою практикою саме в настільні стратегії, багато що «і так зрозуміло», і навпаки, для новачків – здавалося б очевидні речі, викликають ступор чи просто незручності в ігровому процесі. Але ж головне почати…
1. Які фішки що означають.
- Червоні – для відзначання прогресу по компетентностях, щастю і здоров’ю гравця.
- Жовті – фішки енергії.
- Сині – для відмічання привабливості та прогресу по раундах гри.
2. Куди ставити фішки.
Червоні – стають на нулі.
Жовті – квартира дає 1 фішку при переїзді в будинок – стає 2, 1 фішку на раунд отримує обраний мер (тобто поки він/вона мер, він/вона має бонус) решта – додаткові бонуси ролей, життєвих обставин та результат виконання інструментів розвитку громади. Перед стартом кожного раунду усі жовті фішки повертаються в стартові місця дислокації (тобто, щоб не заплутатись – ставте жовті фішки там звідки вони у вас у грі з’явились).
Стартові місця (позиції) синіх фішок визначаються умовами сценарію.
Наприклад: при побудові громади інноваторів, стартовий показник привабливості громад “мінус 5” а кількість раундів – 10.
3. Як впливають бонуси ролей на стартові показники гравця (тут про червоні фішки).
Після того як червоні фішки стали на нулі – на підготовчому етапі гри можуть виникнути підстави їх трохи посовати. Це може бути через бонус вашої ігрової ролі.
Наприклад: у пенсіонера +1 до щастя.
4. Як впливають бонуси комунальних об’єктів на стартові показники гравця.
Те саме і з стартовими комунальними об’єктами – вони відразу впливають на стартові показники усіх гравців.
Наприклад: ось у такій громаді усі гравців додатково отримують +1 до здоров’я, комунікативної та фінансової компетентностей.
І ось наш “пенсіонер” готовий до гри.
5. Як «совати» фішки під час гри щоб не заплутатись.
Наднормова робота (при цьому – зменшіть собі показник щастя і здоров’я на 1, якщо не вистачає щастя чи здоров’я – наднормово працювати не можна).
Відпочинок – і відразу собі додайте +1 здоров’я.
Відпустка – а тут відразу собі додайте +1 щастя.
Прокачка компетентностей – виставляєте фішки енергії там – куди прагнете рухнутись. А в кінці раунду – замініть жовті на червоні. Причому в наведеному прикладі рахується, що пенсіонер вже прокачав комунікативну компетентність до “2” а проектну – до “1”.
Додаткова робота (може з’явитись з життєвих обставин)
Купівля будинку (переїзд з квартири) – за переїзд 1 енергія витрачається але іще одна “приходить” разом з будинком і її можна іще використати в поточному раунді.
Купівля бізнесу
Робота на власному підприємстві – готель вимагає 2 енергії щоб заробити 550Q.
Будуть запитання – пишіть.
дякую за інфу, а чи можна ще подробиці по формуванню бюджета та щоло карток мера – як їх застосовувати?
І на чому саме завершується раунд?
Принцип формування стартового бюджету описано в розділі правил “Підготовка до гри”.
Колода мера – це покрокова інструкція (спрощені правила, щоб не листати постійно книжечку). По суті, мер – веде гру.
Раунд завершується перевіркою – чи досягнуто цілі сценарію (карта 10 в колоді мера).
тобто колода мера діє на кожний раунд?
так, щораунду мер починає зачитувати послідовність дій спочатку (карта №1 і т.д.)
Добрий день. А навіщо купувати послуги іншим гравцям, наприклад на гексі годель послуга коштуе 45 навіщо іншому гравцю її купувати?
Це опція. Кожен гравець несе постійні витрати кожного раунду. В межах основних витрат, він може сходити у готель на 45 стек, чи у бар на 15, з яких будуть сплачені податки у місцевий бюджет. А може і не ходити – його рішення
Сколько раз можно пользоваться за раунд одной и той же услуглй например парикмахерская услуга 15 стоит могу ли я ей воспользова 5 раз в свой ход?
Ще питання. Якщо у гравця невистачае коштів купити власний бізнес він може вз’яти кредит у банку (у інши гравців нема кошрів позичити)? В інструкції розписано тільки Банкрутство гравця.
Ні, в банку гри гравець не може брати кредит. Так гра може закінчитися у другому ж раунді 🙂
Сколько раз можно пользоваться услугой одним играком за свой ход? Тоесть есть парекмахерская услуга 15 игроку нужно потратить на “видатки” 80 можно потратить на 5 услуг сразу?
Ні, не можна. Ви ж не ходите в реальному житті щодня до перукаря. Є ще магазин, аптека, ринок, бар… 🙂
До речі, 28 липня о 14:00 буде вебінар-практикум по грі від автора гри, якщо є питання – реєструйтеся на вебінар https://www.facebook.com/events/1219726221469287/?acontext=%7B%22source%22%3A5%2C%22page_id_source%22%3A1754709511456814%2C%22action_history%22%3A%5B%7B%22surface%22%3A%22page%22%2C%22mechanism%22%3A%22main_list%22%2C%22extra_data%22%3A%22%7B%5C%22page_id%5C%22%3A1754709511456814%2C%5C%22tour_id%5C%22%3Anull%7D%22%7D%5D%2C%22has_source%22%3Atrue%7D
Питання щодо енергії. Якщо є бізнес, то треба використати енергію щоб отримати дохід, вірно? А чи можна побудувати різний бізнес, і наприклад кожен хід витрачати енергію на щось інше? І якщо так, то тоді податки сплачувати з того підприємство, яке дало дохід чи як?
і ще, є життеві обставини “ваша енергія не може бути нижче 2”, не дуже зрозуміло як вона працює. Можете навести приклад?
1.а працювати на підприємстві у іншого гравця можна? тобто у мене нема “готелю”, але є у сусіда, чи я можу піти до нього на роботу?
2. “Продажж послуг” – це ж і є “витрати” іншого гравця? Тоді той, хто володіє частково заробляє собі кошти, частково сплачує податки?
1. Ні не можна. Тільки у своєму бізнесі
2. Заробляє з одніє транзакії стільки, скільки написано на об’єкті. Наприкад, якщо у гравця є бар, тоді інший гравець у межах своїх основних витрат іде в бар на 15 Q, власник бару, сплачує 5Q в місцевий бюджет і заробляє 10Q.