#ГраСвітГромад для підлітків: модель Катерини Танчак

Модель – це певна гіпотеза щодо потенціалу та алгоритму дій, пов’язаних з використанням гри Світ Громад, для вирішення тої чи іншої проблеми, яка потребує перевірки практикою.

Авторка моделі: Катерина Танчак, майстриня гри Світ Громад Другого рівня

Назва моделі: #ГраСвітГромад для підлітків

Проблема, на вирішення якої спрямована

Питання: за що взятися перш за все, що робити після навчання та як випробувати свої власні сили в «дорослому» світі. Активні, пасивні, зібрані і незібрані підлітки. Допомога в виявленні прихованого потенціалу та як один із інструментів «профорієнтації».

Цільова аудиторія: Підлітки 12-16 років. Бажано не більше 2 років різниці у віці між гравцями за одним столом ( у цьому віці важливо)

Показники (Як дізнатись, що проблема вирішена або по ній відчутно прогрес?): 

  • Розуміння себе та самоконтроль
  • гра як один з методів діагностики перед тим, як скласти план подальшого навчання та розвитку навичок.
  • Вміння структурувати думку, взяти на себе ініціативу та відповідальність, приймати власні рішення відносно своїх справ, взаємодіяти з іншими та підтримувати їх у непростих питаннях, вміння радіти за спільну справу, надихати інших, – модератор має зауважувати будь-яку зміну в поведінці учасників, порівнюючи їх не один з одним, а тільки особистий прогрес.

Рекомендована кількість учасників: 4-5, 6 якщо з “банкіром”

Необхідна кількість примірників гри Світ Громад: 1

Рекомендована кількість та періодичність ітерацій роботи з групою: 3

Спеціальні умови та особливості підготовки: 

Ігри з підлітками передбачають, що модератору прийдеться тісно співпрацювати з батьками. Не обов’язково знати щось особливе про дітей напередодні, але після гри потрібно провести окреме обговорення з батьками і (можна) ще одне спільне «батьки і діти». Якщо ігор декілька, це можуть не бути щоразу «живі обговорення» – але у вигляді короткого звіту та відзначення прогресу кожної дитини окремо. Бажано: щоб батьки знали, що їхні діти беруть участь в такій грі та розуміли, що саме це може дати. Обговорення з батьками результатів гри тільки сам-на-сам.

Що учасники мають знати напередодні?

Що це настільна гра за принципом «гравці проти гри» і що вона допоможе їм краще зрозуміти, як працюють спільноти та бізнес у «справжньому» житті

Особливості проведення гри: 

Потрібно мати фрукти/печиво/воду. Напередодні можна зібрати у дітей телефони (попередивши по це батьків). Діти повинні познайомитися один з одним, когось із них можна (не обов’язково) призначити відповідальним за банк гри (не гравця) або бюджет громади (запропонувати таке додаткове навантаження), зазначивши, що з часом він може передати цей обов’язок наступному гравцеві. Під час проведення гри потрібно бути особливо уважним на дотримання правил і готовим розв’язувати емоційні конфлікти в команді. Занотовувати прогрес/схильності/цікавинки кожного гравця, інакше існує ризик забути щось важливе для рефлексії та відповіді на батьківські запитання.

Перелік питань для проведення рефлексії:

  • Як мені було в моїй ролі, чи знаю я людей, які мають так роль у «реальному житті»? як цей досвід на мене вплинув, чи вдалося мені «вжитися» в свою роль ?
  • Яка роль «везіння» у моїй грі та чи можна це повторити насправді? Чи вважаю я, що обставини, що складалися навколо мене, якимось чином відповідають обставинам у моєму житті? Що це зумовлює?
  • Які карточки/гравці/події найбільше вплинули на мене у цій грі? Як я могла сприйняти їх інакше і використати по-іншому? – Що би я змінила, якби грала цей самий сценарій у цих самих умовах знову?
  • Яку з ролей мені б хотілося спробувати в грі? Чи в реальному житті теж? Чи хотів би я бути мером свого міста/громади? під час рефлексії потрібно давати змогу висловитися і задавати питання кожному, добре було б на частину питань відповісти у вигляді малюнків/смайликів/кольорових пост-ітів.
  • Частину піляігрової рефлексії можна провести у форматі рухливої гри-енерджайзера, що допоможе дітям більше дізнатися один про одного. Потрібно звертати увагу гравців на можливості, які вони не використали чи надто великі ризики і дати зрозуміти, що саме їм могло загрожувати. Звернути їхню увагу на прояви філантропії або авторитаризму в окремих ситуаціях і як з ними поводитися, невпорядкованості розрахунків, «підстави» партнерів.
  • Провести приклади з «реального» життя та розповісти/змоделювати справжні кейси, що могли б описувати подібну ситуацію у житті. Схильності чи приховані механізми, які вдалося розгледіти, краще обговорити при особистій розмові чи розмові з батьками, а не на загальній рефлексії.

Рекомендації по часу проведення: після обіду, година 13-15, максимальна тривалість – 3,5 год разом з підсумками та перекусом.

Контакти автора моделі для налагодження співпраці: м. Івано-Франківськ, 099 026 93 95, katrusyat@gmail.com

Статус моделі: Тестується

Please follow and like us:
0

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *