Ігрові симуляційні акселератори замість карго-тренінгів для формування ключових навичок 21 століття

Зараз у бізнесі часто говорять про брак працівників з потрібними навичками і навіть життєвими установками. Це логічно – світ швидко змінюється (нові технології, типи бізнесів, нові процеси), а от люди – повільно змінюються, якщо взагалі змінюють свої життєві установки, звички, поведінкові патерни. Кажуть, що дорослу людину змінити взагалі неможливо.

Бізнес-література, тренінги,  семінари, тімбіллінги, масові онлайн-курси, надихаючі виступи “в стилі ТЕД” – чого тільки не використовують зараз у бізнесі (в некомерційному секторі), щоб змінити поведінку дорослого. І коли питаєш про ефективність, евіденс, чуєш “…. еееее, нууууу…”. Іноді  здається, що віра у розважальні освітні захожи, це всерйоз і надовго, бо це дуже зрозуміло – тренер, фліп-чарт, маркери, учасники, кава-пауза – легко все порахувати, забюджетувати, організувати. Але в світі VUCA (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity) це не працює. А що працює? Це ще треба з’ясувати. Останні 3 роки “Світ Громад” досліджує ефективність такого інструменту як ігрові настільні симулятори/акселератори. Один з них гра «Світ Громад». Зараз в розробці є ще кілька інструментів. 

Під час цієї розробки ми зрозуміли, що ця справа у нас непогано виходить і головне – нам подобається розробляти ігрові симуляційні рішення, які автоматизують і маштабують процес навчання. Навчання у нашому розумінні – це припинити щось робити, почати щось робити чи почати щось робити по-іншому. Розробка ігрових симуляторів – це одночасно і розробка, і дослідження, і експерименти. Головне, що це справді дуже цікава справа.

Що може дати розробка власної симуляційної гри/акселератора?

  1. Працівники, особливо на менеджерських позиціях, краще розуміють внутрішні бізнес-процеси і їх взаємозвязок. Під час розробки концепції, ми намагаємось зрозуміти як функціонує система, якого типу інформацію вона збирає, з якими групами стейкхоледрів вона взаємодіє, де, зрештою, є “вузьке горло пляшки” через яке падає продуктивність. Що цікаво, під час такого аналізу логічно можуть з’явитися думки про зміни у політиках, процедурах, структурі в цілому, набору функцій у персоналу… Щось можна відкинути, а в щось краще вкласти ресурс. Інколи може з’явитися бажання все закрити або ж переписати все з нуля
  2. Краще розуміння своїх цільових гру в контексті цілого бізнесу. Під час розробки концепції гри, ми обов’язково аналізуємо групи стейкхолдерів з точки зору їх поведінкових моделей і життєвих установок в контексті бізнесу. Це групова вправа, яка часто показує:
    • наскільки добре працівники знають того, хто їм платить зарплату – свого клієнта;
    • наскільки критично працівники ставляться до себе, відповідності своїх навичок цілям бізнесу, власної продуктивності в контексті бізнесу;
    • приховані інститутційні конфлікти всередині організації.
  3. Інструмент постійного навчання без тренера з ефектом маштабування. Якщо ти вмієш читати, ти читаєш інструкцію і використовуєш цей інструмент для прокачки навичок за призначенням. Якщо ти не вмієш читати, то жоден інший інструмент тобі точно не допоможе (хіба батіг). Мозок людини так влаштований, що ігровий досвід він сприймає як життєвий. Тому навчання через гру так легко “заходить”, воно не викликає супротиву типу цього “ой, всі ці тренери та експерти такі розумні – ми ж на практиці краще знаємо… в нас тут деже специфічні люди і своя атмосфера”.
  4. Акумуляція ключових знань та експертизи компанії в доступну, мобільну форму – коробку. Легше тиражувати, перевозити, масштабувати, вносити правки, пояснювати новачкам тощо.
  5. Швидкі кадрові рішення. Гра створює свою тимчасову реальність. Ігрового часу достатньо щоб зняти “маску” буденного життя, але замало щоб згенерувати нову. Люди в грі проявляють усі свої приховані якості. Ось і вирішуйте після цього – взяти на роботу, звільнити з роботи, перевести на іншу ділянку, повисити чи понизити.
  6. І головне – Ваш внутрішній організаційний «тренер» завжди під руками, його не треба годувати, платити гонорари, селити у дорогому готелі. Він просто є , він заточений під Ваш бізнес. 

Проте треба памятати, що розробка власного ігрового освітнього акселератора вимагає від власника бізнесу сміливості, відкритості, чесності перед собою, терпіння і все-таки треба мати ресурси на розробку.

Так виглядає процес розробки ігрового симулятора/акселератора у ТзОВ “Світ Громад”

Зрештою, якщо Вас цікавить розробка свого освітнього інструменту в своїй сфері, Ви можете звязатися з командою ТзОВ “Світ Громад” і отримати консультацію.

Контакти: Світ Громад, ТОВ, м.Луцьк, вул.Гаврилюка, 1, (099) 776-555-1
game@worldofcommunities.org

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.