Гра Світ Громад для бізнес-спільнот

Автор моделі:  Катерина Танчак, Майстриня гри Світ Громад, Рівень 2

Проблема, на вирішення якої спрямована: Непродуктивна конкуренція в малих спільнотах, що активно розвиваються.

Цільова аудиторія: Власники та керівники бізнесу: як бізнесмени-початківці, так і компанії, що давно на ринку. Основна умова – люди, які так чи інакше діють в одному просторі (місті, сфері) і чия співпраця може збільшити шанси для «виграшу» усіх.

Показники (як дізнатись що проблема вирішена)

Поступове розкриття гравців, їхня взаємодія під час гри: уважність до спільної мети і мети один одного. Взаємодія гравців поза грою Jактивна участь в післяігровому обговоренні та вміння провести паралелі між грою та реальним життям.

Ціль досягнена, якщо гравці знаходять причини та точки дотику для конкуперації в реальному житті між своїми бізнесами.

Кількість та періодичність:

1 гра на місяць, 3 рази поспіль. Контрольний повтор через два місяці. Гравців, які пройшли від початку до кінця цього циклу може бути 2-3, інші можуть змінюватися, адже періодично збирати аудиторію в повному складі складно.

Умови та особливості підготовки

Гра лише за попередньою реєстрацією та продзвоном-нагадуванням напередодні. Оптимально – 5 гравців. Вони не обов’язково мають бути знайомі, але модератор має орієнтуватися наперед, хто і чим займається.

Що учасники мають знати:

Що це буде зустріч цікавих їм людей, яка допоможе ближче познайомитися, добре провести час та подивитися на свою справу з нового боку.

Додатково: що це бізнес-гра, яку можна використовувати як інструмент роботи зі своїми працівниками для діагностики їхньої ефективності та виявлення командних ролей, розуміння їхніх внутрішніх мотивів.

Особливості проведення:

Перед початком гри необхідно щоб люди познайомилися і коротко розповіли по себе (не обов’язково), або ж гравців представляє модератор. Це мають бути гравці одного «рівня» – власники і управлінці окремо (бувають винятки).

Гравці мають чітко знати, скільки часу це займе і постаратися не відповідати на телефонні дзвінки протягом цього часу. Якщо гра затягується – потрібно закінчити гру у визначений час достроково і підбити підсумки, або ж грати далі, якщо гравці готові не звертати на це уваги.

Модератору слід особливо звертати увагу на тривалу/успішну/неуспішну співпрацю між гравцями, прояви авторитаризму та агресії або інших сильних емоцій, поводження з грошима та позиками – це те, що варто проаналізувати перш за все.

Питання для рефлексії

Ключовими темами для рефлексії є:

  • як я оцінюю свою роль та початкові умови. Яка доля успіху чи наполегливості в моєму результаті;
  • яким я був/була керівником (якщо вдалося бути мером), як почувався під керівництвом інших;
  • як я почувався/почувалась, коли втратив кошти/недоотримав зарплату/інша зауважена модератором ситуація з конкретної гри, пов’язана з рухом карточок чи грошей між гравцями;
  • спільне обговорення інших шляхів взаємодії в тій чи іншій ігровій ситуації, обговорення інших ігрових ситуацій з інших ігор та їх порівняння.
  • накладання ігрового досвіду на життєвий, як би ми почувалися, якби так сталося насправді;
  • вибір сценарію для наступної гри.

Майстер має звертати увагу гравців на їхні внутрішні механізми та логіку, які зауважив під час їхнього прийняття рішень і розпитувати про мотиви тих чи інших дій. Такі моменти майстру краще записувати в блокнот і не звертати на них увагу інших, аж поки не наступить момент рефлексії.

Залежить від динаміки групи рефлексію можна провести спільно, або наодинці з зацікавленими гравцями, в жодному разі не висвітлюючи перед іншими ті чи інші особисті риси, які можуть когось дискредитувати. Якщо група не сприяє глибокій колективній рефлексії, модератору краще виділити дві-три ключові ситуації з гри та підкреслити загальні успіхи групи.

Час проведення

Четвер або середа, інколи – субота, не раніше 16-17 год. в будній день, 13 год. на вихідних, приміщення з питною водою та перекусом, близько від центру населеного пункту та стоянки.

Контакти майстра: Facebook-сторінка авторки моделі

Статус моделі: тестується

***

Модель – це певна гіпотеза щодо потенціалу та алгоритму дій, пов’язаних з використанням гри Світ Громад, для вирішення тої чи іншої проблеми, яка потребує перевірки практикою.

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *