Модель – це певна гіпотеза щодо потенціалу та алгоритму дій, пов’язаних з використанням гри Світ Громад, для вирішення тої чи іншої проблеми, яка потребує перевірки практикою.
Автор моделі: Сергій Ткаченко, майстер гри Світ Громад Другого рівня
Назва моделі: Залучення молоді до процесів прийняття колективних рішень у громаді
Проблема, на вирішення якої спрямована
Активізація молоді громади до системного залучення у процеси прийняття спільних, колективних рішень, від яких залежить напрямок та динаміка розвитку громади, а також актуалізація необхідності свідомо брати персональну відповідальність за ці рішення
Цільова аудиторія: Молоді чоловіки та жінки (18-35 років), які мають мінімум базову освіту, здобувають/здобули вищу освіту, працюють або самозайняті.
Показники (Як дізнатись, що проблема вирішена або по ній відчутно прогрес?):
- Поява політичних амбіцій в учасників гри:
- спроби стати мером, або перебування на посаді мера, який залучає громаду до спільного вироблення плану розвитку громади та розподілу повноважень із його втілення;
- бажання відкрити Фонд громади для вирішення конкретних спільних проблем або задач громади;
- позиціонування гравцями себе в грі не просто як жителя, а як депутата місцевої громади;
2. Створений Фонд громади, який має чіткий план розвитку громади, за умови втілення цього плану в реальність;
3. У громаді сформовані (сформульовані усно, а ще краще прописані) процедури/алгоритми прийняття колегіальних рішень, спрямованих на вирішення актуальних проблем громади”
Рекомендована кількість учасників: 6
Необхідна кількість примірників гри Світ Громад: 1
Рекомендована кількість та періодичність ітерацій роботи з групою: 2
Спеціальні умови та особливості підготовки:
До участі в грі у першу чергу, проте ні в якому разі не обмежуючись цим, мають бути запрошені молоді люди, які мають активну життєву позицію, або вже реалізовані колективні ініціативи або проекти, що мають спрямованість на вирішення колективних проблем/задач. Це можуть бути представники студентського середовища (зокрема старости), молоді підприємці, депутати місцевих рад з представників молоді, актив громадських організацій та ініціативних груп, представники молодіжних парламентів тощо.
Що учасники мають знати напередодні?
Учасники мають у індивідуальному порядку знайти відповіді на питання:
- як знайти компроміс декількох різних рішень однієї проблеми, щоб кожен із тих, хто запропонував рішення, не був у програші?
- що таке консенсус? чим від відрізняється від компроміса?
- які найвдаліші випадки/способи прийняття спільних рішень були у вашому сімейному чи професійному житті?
Особливості проведення гри:
- умова/вимога: перед обранням мера запропонувати спільний підхід до виборчого процесу, оформлений як спільний документ;
- міф – ми представники містечка, чисельність населення якого складає 15000 жителів, містечко розташовано на периферії від обласного центру
Перелік питань для проведення рефлексії:
- Як ви враховували під час гри думку інших учасників? Чи прагнули ви, щоб саме ваша пропозиція вирішення проблеми була прийнята?
- Чи ваша думка завжди враховувалася при прийнятті рішень? Якщо так, то чому? Якщо ні, то чому?
- Чи ефективно учасники брали відповідальність за спільні рішення? Чи брали ви особисту відповідальність?
- Які ключові рішення для громади були прийняті під час гри? Які рішення були найменш ефективними? Чому?
- Що в грі вас найбільше здивувало, а що зацікавило?
- Якби ви грали знову, з чого ви б розпочали?
- Що ви зробите протягом наступних 72 годин, щоб застосувати здобутий в грі досвід в своєму житті? Яким чином це може змінити ваше життя?
Рекомендації по часу проведення: Субота або неділя. Час: 12:00-16:00. Мінімальна тривалість – 2,5 години. Максимальна тривалість – 4,5 години.
Додаткові особливості: бажано, щоб роль відповідального за бюджет громади належала гравцю, а не додатково залученому учаснику
Контакти автора моделі для налагодження співпраці: Сергій Ткаченко, тел.: +38(096) 627-04-63, +38(095) 720-43-63 e-mail: sergiy.tkachenko7@gmail.com.
Статус модель: тестується