Звіт про проведення гри-тренінгу з представниками молодіжних рад Волинських ОТГ з використанням настільної кооперативної стратегії «Світ Громад: Coopetition».
15 листопада 2018 року
Фасилітатор: Михайло Войтович, автор гри «Світ Громад».
Ігрова модель: Формування навичок планування та кооперації заради досягнення колективної мети та артикулювання індивідуальних цілей.
Хід ігрової сесії, відкриття та спостереження.
Сценарій: побудова громади щасливих людей (6 раундів).
Тривалість: 3 години.
Азарт та енергійність. Не зважаючи на те, що ігрова сесія тривала понад 3 годин і завершилась пізно увечері, ніхто не захотів залишити гру, перенести чи припинити на тих досягненнях які є. Цьому також сприяв формат тренінгу – турнір-змагання між трьома командами, які будували кожна свою громаду.
Кооперація. Кооперація була рідкісним явищем на початку гри і проявлялась лише як дво-, максимум три-сторонні угоди навколо окремих ігрових проектів. В останніх раундах гравці проявляли неймовірну готовність до самопожертви заради спільного результату, жертвуючи (часто безпідставно) власними ігровими цілями (індивідуальні цілі змогли досягти лише кілька гравців).
Планування. Гра черговий раз підтвердила той факт, що молодь не володіє навичками планування або принаймні обдумування перед початком якоїсь роботи. З іншого боку, на післяігровій рефлексії, більшість учасників самостійно відзначили потребу розвитку саме цієї навички. Визнання проблеми – перший крок до її вирішення.
Підприємливість. Відчувається невпевненість і відсутність готовності до виправданого ризику. На додачу – низький рівень загальної фінансової грамотності (наприклад немає розуміння «поганих» і «хороших» боргів). Це основна причина, чому дві з трьох команд так і не змогли досягти спільної мети – дуже мало уваги (порівняно з аналогічними іграми) було приділено розвитку економіки (бізнесу) у громадах, що будувались.
Супер-сила учасників та учасниць – неймовірна енергійність, яка при покладанні на розвинені громадянські та підприємницькі навички може дати неочікувано високі та швидкі результати для громад, в яких живуть ці молоді люди (ймовірно – взагалі усі молоді люди).
Ключова Потреба. Навчання і ще раз навчання. З моделюванням та практичною реалізацією вивченого. Особливо варто приділити увагу: вмінню планувати, фінансовій грамотності, вмінню артикулювати власні інтереси та поважати чужі, розставляти пріоритети між власним та спільним тощо.
Трохи цитат з післяігрових анкет:
- Для прибутку потрібна стратегія.
- Не потрібно боятись ризикувати.
- Потрібно грати на громаду а не на себе
- Перед тим як щось робити – потрібно добре подумати.
- Гра сильно вплине на моє стратегічне мислення.
- Лише спільно можна досягти найкращих результатів.
- Мене вразило те, що гра допомагає вивчати дуже багато корисних якостей.
- Я надалі хочу розплановувати свої дії покроково, адже від цього залежить якість результату.
- Громада – це об’єднання людей, в якому ми усі підтримуємо і допомагаємо одне одному.
- Тепер я знаю як керувати своїм майбутнім та своїм бюджетом.
- Потрібно вміти домовлятися, слухати один одного, думати не тільки про себе, а й про інших.
- Не здаватися. В житті є позитив і невдачі. Головне – командна гра.