У 2018 році ми помітили у соціальних мережах, що гру Світ Громад активно почали використовувати у школах та університетах. Один з таких університетів – Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, де гра Світ Громад використовується на підготовки майбутніх менеджерів. Ми звязалися з пані Галиною Степанюк, доцентом кафедри менеджменту і адмініструванняі, та попросили її відповісти на три питання, які нас цікавлять як розробників цієї гри.
Чому вирішили використовувати гру Світ Громад з студентами?
Вперше зіграла у Світ Громад на регіональній конференції для бізнесу BizCamp’2017 і це було кохання з першого погляду! І з того часу придивлялися до можливості придбати таку гру в навчальних цілях для кафедри менеджменту і адміністрування Інституту економіки та менеджменту ІФНТУНГ. Адже у своїй роботі ми завжди знаходимся в пошуках нових підходів до викладання та впровадження цікавих способів навчання для студентів, які опановують таку динамічну спеціальність як «Менеджмент». Все впиралося в бюджет, але знайшлися небайдужі. І ми дуже вдячні Клаудіо Паскуале, СЕО компанії IRISGROUP за сприяння у цій справі.
Крім того, цього року Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу підписав меморандум про співпрацю з Асоціацією міст України. Предметом цієї угоди є спільна підготовка фахівців для місцевого самоврядування, залучення науковців та студентів до вирішення питань місцевого економічного розвитку, в першу чергу, у сфері енергетичної та екологічної безпеки, енергоефективності, раціонального використання природних ресурсів.
Ініціювала таку роботу консультант цієї організації і наш викладач кафедри Васильченко Галина Василівна. Вона читає курс дисциплін, які пов’язані з розвитком ОТГ, зокрема «управління локальним розвитком». Що ще більше підтвердило необхідність мати такий практичний інструмент для здобуття компетенцій, якими мають оволодіти студенти під час вивчення таких дисциплін. Дуже важливо закладати розуміння, що персональний успіх можливий в умовах співпраці і здорової конкуренції.
Ще одним болючим питанням є певна зневіра молоді у їхній можливості активно впливати і вирішувати нагальні політичні, економічні та соціальні проблеми.
Гадаю, що у грі закладена глобальна ціль, яка полягає у тому, щоб показати молоді, що вона не просто частинка суспільства, а кожний з них – це невід’ємний вузлик цілісного механізму, які своїми знаннями, вміннями і діями можуть змінювати життя громади і забезпечувати їй гідний розвиток.
Завдяки Світ Громад, молоді люди зможуть краще усвідомлювати свою значимість та отримуватимуть перелік можливостей, десь несподіваних для себе ідей для подальшої самореалізації у власній громаді.
Як і для чого зазвичай її використовуєте?
Починали пробувати використовувати гру з магістрами першого року навчання, так як гра передбачає інтегрування знань і навичок, які здобули студенти на різних курсах і предметах. Зокрема, провели гру на дисциплінах «Фінансовий менеджмент» і «Податковий менеджмент». Адже основну задачу, яку має вирішити менеджер – як з обмеженими ресурсами (людськими, інфраструктурними, товарними, грошовими тощо) досягнути якомога кращого результату. А кінцевий результат, який цікавить власника – фінансовий, тобто наскільки зріс його добробут. Гра дає можливість спробувати себе у ролі власника бізнесу, який бажає не просто заробляти, але й розширювати бізнес.
І чому саме наша кафедра менеджменту і адміністрування використовує Світ Громад, хоча ще цю гру придбала також кафедра обліку та оподаткування, а саме ініціювала придбання моя сестричка Степанюк Ольга Сергіївна, з якою разом грали на конференції BizCamp. Власне і для майбутніх бухгалтерів важливо не тільки розвинути фінансові навички та сформувати належну податкову культуру, але й забезпечити системне бачення та розуміння роботи бізнесу і життя громади загалом. Перш за все, це цікаво і захопливо, це результативно з точки зору практикування отриманих знань з лекційних курсів управлінських та економічних дисциплін, це можливість випробувати студентів в командній роботі.
А найголовніше, у нас навчаються студенти переважно з ближніх сіл, смт, міст інших областей і хочеться, щоб наша молодь менше виїжджала, а мала розуміння, можливості і бажання повертатися додому, до своїх містечок і розвивати там свої громади.
Крім того, наш Інститут економіки та менеджменту практикує використання ігротек в навчальному процесі. Кожна кафедра має свої цікаві ігри, для розвитку необхідних компетенції у своїх студентів. Але, без сумніву, гра Світ Громад інтегрує всі необхідні знання і допомагає розвивати стратегічне мислення, без якого не тільки не можливо досягти професійного успіху, але й життєвого, особистісного.
Чи помічаєте зміни у студентах після ігрових практик?
Наші студенти на ура сприймають такі ініціативи. Адже це неформальний процес навчання і можливість випробувати студентів, які є яскравими і дуже різними особистостями, на змогу працювати у команді, швидко аналізувати інформацію, думати і приймати важливі рішення щодо перспектив розвитку, хай і змодельованої, громади. Студенти і для себе на практиці можуть перевірити чи здатні вони приймати ефективні колективні та індивідуальні рішення.
Що ще цікаво, лідерів ми й так на парах можемо спостерігати, але саме ця гра дає можливість виявити лідерів, які готові брати на себе відповідальність, хто готовий приймати рішення за пріоритетами розвитку, які ставить колектив, лідерів, які вміють передбачити ефективні для використання інструменти розвитку громади, а не просто поговорити. Врешті-решт, виявити тих, хто готовий діяти в сучасних умовах, тих хто не байдужий і має бажання працювати в Україні!
Головне, що студентам подобається така альтернатива замінити деколи лекції і практичні), граючи. Вже на перших іграх виявили перших підприємливих).
Степанюк Галина Сергіївна, Доцент кафедри менеджменту і адміністрування, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Інститут економіки та менеджменту, Кафедра менеджменту і адміністрування