В Україні гру Світ Громад активно використовують як інструмент неформальної освіти для молодих людей в сфері громадянської освіти.
Кілька років тому в Україні почалася реформа децентралізації. Вона торкнулася і молодіжної сфери. Нова модель реалізації молодіжної політики передбачає новий підхід від «роботи з молоддю» до «участі молоді в процесі прийняття рішень». Всі питання щодо організації молодіжної роботи тепер повинні прийматися на місцевому рівні з урахуванням місцевих особливостей і функцій гравців. Простіше кажучи, тепер громади самостійно приймають рішення яка молодіжна робота їм потрібна і чи потрібна взагалі. І тепер дуже важливим є те, наскільки молоді люди і ті, хто з ними працюють зможуть проводити адвокацію молодіжних питань в громаді.
Перш за все, перед усіма хто працює з молоддю виникло важливе завдання як пояснити молоді:
- що таке громада;
- що таке громада, яка розвивається;
- який зв’язок між локальними і глобальними процесами і явищами;
- як визначати зацікавлених сторін в громаді;
- що таке між секторний діалог в громаді і як його налагодити;
- що таке ресурси громади та звідки вони беруться.
Гра «Світ Громад» допомагає вирішити ці завдання дуже різним організаціям, які реалізовують роботу з молоддю на різних рівнях.
Наприклад:
Місцеві органи влади: сектори і відділи по роботі з молоддю на регіональному та місцевому рівні
При місцевих органах влади існує така форма роботи як громадські збори. Зустрічі, де члени громади, активісти і представники влади обговорюють прийняття тих чи інших рішень. Особливо це актуально для новостворених об’єднаних територіальних громад.
Як використовують гру:
Для знайомства з членами громади, для налагодження діалогу. Запрошують пограти в гру щоб в процесі обговорити питання, що стосуються розвитку громади. Чи не типовий і не нудний формат зустрічі з використанням гри, дозволяє залучити більшу кількість людей і в першу чергу молоді (яка, як правило, не проявляє активності до подібних заходів).
Молодіжні ради та парламенти
Консультативні молодіжні органи при обласних і місцевих радах. Також можуть існувати як незалежна громадська організація або спілка.
Як використовують гру:
Як навчальний інструмент для нових членів. Як елемент громадянської освіти. Як формат проведення зборів.
Молодіжні центри і простори
На цей момент, в Україні діє кілька сотень молодіжних центрів та просторів різної форми власності. Молодіжні хаби, платформи і коворкінги успішно працюють в більшості обласних центрах, а також активно розвиваються в маленьких містах і селах.
Принципи роботи таких установ полягає в розширенні можливостей для молодих людей за допомогою неформального навчання з метою розширення ідей демократичного громадянського суспільства і залучення молодих людей брати активну участь в розвиток своїх громад.
Як використовують гру:
Як окремий інструмент неформальної громадської освіти для молодих людей, так і навчальний компонент навчальних тренінгів і семінарів. Також це може бути варіантом проведення корисного дозвілля. Молоді люди приходять грати в центр і в той же час працівники центрів приходять самі до молодих людей в школу, університет.
Також гру використовують як навчальний антикорупційний елемент в молодіжних програмах і проектах.
Молодіжні працівники та тренери
Національна програма «Молодіжний працівник». Навчальна програма для фахівців які працюють з молоддю в державному та громадському секторі. Однією з основних цілей програми налагодження міжсекторного діалогу. Часто тренери програми стикаються зі стереотипним сприйняттям один одного, а саме молодіжних громадських активістів і представників влади. Процес гри дозволяє учасникам перейти від протистояння до співпраці. З’являється розуміння партнерства, а не суперництва.
У тренерів програми є можливість використовувати гру як навчальний компонент в темі «Я, громада, держава», «Молодіжна робота в громаді», «Громадянська освіта для молодіжних працівників».
Анна Острікова, координаторка програми “Молодіжний працівник”