Дослідження Світ громад

Результати дослідження Майстрів гри “Світ громад” 2021

Замовник: ТОВ “Світ Громад”
Дослідник: СПД Худий Сергій
Учасники дослідження: Майстри гри “Світ Громад” 1-3 рівнів
Метод дослідження: телефонне опитування
Час проведення дослідження: червень-липень 2021 р.

Ціллю цього дослідження було виявити характерні патерни в найбільш лояльних і компетентних користувачів гри “Світ Громад” та спеціалізованих освітніх програм з її використання.

Кожному учаснику дослідження було поставлено 11 запитань, відповіді на які було проаналізовано і структуровано.

У цій публікації наводиться лише частина отриманих результатів, а саме аналіз відповідей на запитання:

  • Які потреби закриває гра?
  • Які є способи використання гри?
  • Які зміни в учасників відбулися завдяки грі?

Інформація про учасників

Кількість майстрів гри “Світ Громад”282%
3 рівень103,5
2 рівень4214,9
1 рівень23081,6
Досліджено, чол.87%
Відповіли на питання6170,11
Не знайшли часу/не відповіли на дзвінок2629,89

Питання дослідження:

Які потреби закриває гра?

Потреби, які закриває гра “Світ громад”61%
Потреба в розвитку молоді (молодіжна рада, студенти, освіта, молодіжні центри, церква, приватні школи)1829,51
Потреба в інструменті для активізації і об’єднання громади1727,87
Потреба в дієвому інструменту для використання в роботі (тренінги, ігрові технології, неформальна освіта, психологія, громадянська освіта, проектна діяльність, фінансова грамотність)1016,39
Бажання знайомства з цікавими людьми та розвитку власних навичок: комунікація, кооперація, моделювання поведінки і реального життя69,84
Вплив іншого майстра чи керівника46,56
Потреба в розвитку бібліотеки34,92
Для майбутньої участі у виборах (бажання спробувати себе в ролі депутата, мера)23,28
Потреба в інструменті розвитку і діяльності Фонду громади11,64

Люди, які працюють у сфері розвитку громади та молоді постійно відчувають нестачу дієвих інструментів у своїй роботі. “Світ Громад” є таким інструментом, відповідно:

  • бажання спростити і полегшити свою діяльність, покращити її ефективність стало ключовим тригером появи гри у 80% майстрів;
  • закривають потребу знайомства з новими людьми і власного розвитку – 10%;
  • не мають яскраво вираженої власної потреби, знаходяться під впливом інших – 7%;
  • хочуть спробувати себе в ролі депутата чи голови громади – 3%.

Які є способи використання гри?

Способи використання61%
Освітні ігри, як влаштована громада (громадянська освіта, молодіжна рада, студенти, неформальна освіта)3557,38
Робота з молоддю – учні, студенти (форуми, фестивалі, виявлення молодіжних лідерів)2540,98
Розвиток навичок (підприємництво, фінансова грамотність, відповідальність, комунікація, вміння домовлятися, таймменеджмент, фінансовий консалтинг)1626,23
Знайомство, залучення, активізація людей, налагодження спілкування, Організація волонтерської діяльності1321,31
Розвиток ОТГ – показати інструменти та механізми розвитку громади, напрацювання можливих варіантів рішень конкретної проблеми в громаді914,75
Проведення тренінгів (комунікація, прийняття рішень, розробка стратегії, “Розвиток громад”, з підприємцями, пенсіонерами, бюджетниками)69,84
Моделювання реального життя і реальних рішень69,84
Діагностична гра (проаналізувати команду та стосунки всередині команд та між ними, розуміння себе)69,84
Роль громадських активістів в житті громади (для мешканців і для активістів)69,84
Дозвілля, розважальна гра58,2
Проведення турнірів ігрових46,56
Заробіток коштів (ігри для бізнесу та в проектах)46,56
Психологічний аналіз і вплив (батьки приводили дітей, щоб вони зрозуміли що в житті не все так просто влаштовано.)46,56
Для підприємців (бізнес-сніданки)34,92
Конандоутворюючі ігри (тімбілдінг, формування команди на виборах, для бізнесу, помічників депутата)34,92
Проведення заходів для бібліотек23,28
Ігри для Червоного Хреста23,28

Один майстер, в залежності від конкретних цілей, використовує різні способи гри. В таблиці зазначений відсоток майстрів, які використовують кожен спосіб.

Всього 61 майстер назвав 161 спосіб використання гри. В результатах опитування схожі способи були згруповані.

Якщо порівнювати до загальної кількості зазначених способів, то у більшості випадків (22%) майстри використовують гру як освітній інструмент за принципом “як складеться”: користуються двома найпопулярнішими сценаріями на 6 раундів, роздають ролі випадковим чином, діють згідно правил гри та подальшої ситуації за ігровим столом. З цього процесу часто випадає елемент завчасної постановки цілей на гру.

У 96% випадках способи використання ігор підходять для молоді та студентів, у 22% випадках способи націлені тільки на молодіжну аудиторію.

Часто “Світ Громад” використовують для: розвитку навичок (16%), знайомств, залучення, активізації людей, налагодження спілкування (13%), розвитку ОТГ (9%).

Серед цікавих і перспективних можна відмітити способи (усі по 1%):

  • Підбір кадрів для обласних державних адміністрацій, молодіжної ради
  • Розвитку молодіжної політики – шлях від першого курсу до отримання першого робочого місця
  • Робота зі складними підлітками
  • Покращення іміджу поліцейських
  • Створення та розвиток Фонду громади, пояснення принципу його роботи
  • Безбар’єрне входження в молодіжну компанію
  • Робота з літніми людьми (розуміння своєї ролі в громаді)
  • Робота з людьми з інвалідністю
  • Пояснення необхідності освіти для дорослих
  • Навчальні ігри для вчителів – як грати з дітьми
  • Адаптація студентів 1 курсу
  • Профорієнтація

Які зміни відбулися завдяки грі?

Звички/зміни, які формує гра98%
Розуміння важливості сплати податків та їх контролю (почав користуватися тільки послугами офіційно оформлених ФОП)1212,24
Покращилась фінансова грамотність, з’явилася звичка відкладати кошти, робити фінансову подушку, краще планувати особисті фін ресурси1111,22
З’явилося бажання змінювати/покращувати життя в громаді і розуміння, що саме від тебе щось залежить1010,2
Навчились комунікувати та домовлятись1010,2
З’явилося розуміння що таке місцевий бюджет і як він формується55,1
Звичка планувати і моделювати ситуацію, стратегічне бачення, Розбивати велику задачу на дрібні55,1
Важливість командної роботи. Не тягнути все на собі, виявляти інтерес та формувати команду та організовувати її роботу для реалізації ініціатив. Вміння делегувати. Працювати в команді розподіляти ролі44,08
Не здаватись перед проблемами, шукати шляхи їх вирішення33,06
Читати інструкції, документи33,06
Організованість в роботі і в підготовці заходів та подій і в житті33,06
Вміння заробляти кошти33,06
Покращились лідерські навички22,04
Навчився за все платити, зникло бажання користуватись халявою22,04
Не витрачати дарма свою життєву енергію22,04
Покращила впевненість у собі22,04
Вміння співпрацювати22,04

У більшості випадків майстри помічали вплив гри на фінансові звички гравців (сплата і контроль податків – 12%, фінансова грамотність – 11%).

Гра навчила людей комунікувати та домовлятись між собою (10% зазначених випадків), пояснила як влаштована громада, підвищила громадську активність та розуміння, що саме від гравців залежить доля їх громади (10%).

Формування вищеперелічених звичок у гравців дозволяє визнати гру ефективним інструментом для розвитку людей та громад, 

Про це говорить також і решта зазначених майстрами звичок, які сформувала гра “Світ Громад”, до прикладу:

  • З’явилося розуміння що таке місцевий бюджет і як він формується
  • Звичка планувати і моделювати ситуацію, стратегічне бачення
  • Вміння делегувати
  • Не здаватись перед проблемами, шукати шляхи вирішення
  • Читати інструкції, документи
  • Вміння заробляти кошти
  • Покращення лідерських навичок
  • Звичка за все платити, зникло бажання користуватись халявою
  • Не витрачати дарма свою життєву енергію
  • Зміна ставлення влади до громадських ініціатив
  • Не соромитись брати гроші за свою експертність і свої послуги
  • Вміння давати інструкції підлеглим, які будуть виконуватися
  • Зменшення претензій до влади (міського голови, нам усе винна держава)
  • Зміна ставлення до соціальних виплат, розуміння що за них все одно приходиться самим платити
  • Навчилась не робити необдуманих покупок
  • Позбувся залежності від азартних ігор

Пишіть нам, якщо б Ви хотіли дізнатися відповіді на інші питання дослідження.

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.