Результати дослідження користувацького досвіду власників гри “Світ Громад” у 2018 році

Протягом грудня 2018 року на наше замовлення було проведено експертне дослідження аудиторії, методів використання та впливу настільної гри-тренінгу “Світ Громад”. Вашій увазі розгорнуті результати.

Світ Громад – всеукраїнська гра

Всього опитано 85 осіб з 20 областей України, які володіють принаймні одним примірником гри Світ Громад і проводять публічні та/або корпоративні ігри.

Ними проведено близько 1000 публічних ігор, в яких учасники опитування зафіксували понад 5000 гравців.

На момент опитування точно встановлено наявність примірників та проведення публічних ігор у 102 громадах в усіх областях України (окрім тимчасово окупованих територій):

Світ Громад – гра для міст?

Запитання анкети: “Тип вашої громади”:

80,50% – міська громада.

Як і передбачалось рік тому, відсоток міських громад, в яких використовується гра поступово скорочується на користь сільських та селищних (мінус 7% у порівнянні з минулорічним дослідженням). При цьому, з усіх громад 16,3% – це ОТГ.

Світ Громад – жінки нарощують вплив

Запитання анкети: “Ваша стать”:

  • 62,7% – Жінки (+6% у порівнянні з минулим роком);
  • 35,3% – Чоловіки.

Світ Громад – гра в яку грають дорослі

Запитання анкети: “Ваша вікова група”:

  • 11,8% – 18-25 років;
  • 28,2% – 26-35 років;
  • 50,6% – 36-50 років;
  • 9,4% – більше 50 років.

Як і задумувалось, Світ Громад в першу чергу використовується як інструмент громадянської освіти дорослих. Понад 50% – це найбільш активна частина населення в контексті розвитку громади віком від 36 до 50 років. В той же час, майже в півтора рази (з 8 до 11,8%) зросла частка у наймолодших гравців. У зв’язку з стартом у школах курсу громадянська освіта у 10-класників — наступного року будемо включати в дослідження групу до 18 років.

Світ Громад – гра в соціальне партнерство

Запитання анкети: “Тип організації, в якій ви працюєте”:

  • 38,3% – Громадська/благодійна організація.
  • 27,2% – Державна установа.
  • 14,8% – Малий бізнес.
  • 7,4% – Орган місцевого самоврядування.
  • 3,5% – Донорська організація.
  • 3,5% – Освіта.
  • 5,3% – Інші.

Суттєві зміни відбулись у сфері діяльності користувачів гри. Хоч “третій сектор” і залишається в лідерах, та воно не таке вже беззаперечне я к минулого року (було 59,15%). Основну частку від громадських та благодійних організацій “відкусили” державні установи та освіта.

Світ Громад – гра для широкої аудиторії

Запитання анкети: “Аудиторія, з якою Ви використовуєте гру” “Світ Громад”*:

  • 77,6% – Громадські активісти;
  • 67,1% – Шкільна молодь (ріст у понад 2 рази);
  • 56,5% – Працівники установи, організації;
  • 42,4% – Університетська молодь;
  • 27,1% – Підприємці;
  • 21,2% – ВПО.
  • 17,6% – Депутати місцевої ради;

Більшість показників залишились приблизно на минулорічному рівні (плюс-мінус 2-3%). А от шкільна молодь як аудиторія приросла більш як удвічі — з 32 до понад 67%.

*Можна обрати кілька варіантів, тому сумарне значення більше 100%

Світ Громад покращує професійні навички з розвитку спільнот

Запитання анкети: “Як в цілому використання гри “Світ Громад” вплинуло на Вашу професійну діяльність?”

  • 44,7% – Дуже позитивно;
  • 30,6% – В цілому позитивно;
  • 23,5% – Нейтрально;
  • 1,2% — Скоріше негативно

Загалом 75,3% опитаних відзначили позитивний вплив використання гри на свою професійну діяльність.

Світ Громад залучає та об’єднує людей

Запитання анкети: “Які саме зміни у Ваших особистих та професійних компетентностях відбулися у результаті Використання гри Світ Громад?”

Відбулись суттєві та радше суттєві зміни у наступних компетентностях:

  • 65,88% – Покращив/ла зв’язки з іншими людьми та організаціями.
  • 64,71% – Покращив/ла здатність ширше дивитись на проблему.
  • 63,52% – З’явилося натхнення працювати з людьми над вирішенням спільних завдань.
  • 55,29% – З’явилася мотивація брати участь у житті своєї громади.
  • 54,11% – Покращилися лідерські якості.
  • 54,11% – З’явилося натхнення впроваджувати зміни.
  • 50,59% – Покращилися навички до навчання.
  • 45,88% – Усвідомив/ла можливість впливу на місцеву політику.
  • 44,71% – Покращилися фінансові навички.
  • 44,71% – Став/ла більш підприємливим/ою.

Світ Громад – ефективний інструмент просвітництва, активізації та дослідження поведінки людей

Запитання анкети: “Для яких цілей Ви використовуєте гру “Світ Громад”?

  • 71,80% – Просвітництво щодо інструментів розвитку громади.
  • 64,70% – Для активізації та залучення людей в певний процес.
  • 50,60% – Для корисного проведення часу.
  • 44,70% – Для дослідження поведінки, характеру людей.
  • 41,20% – Для виявлення прихованих лідерів.
  • 36,50% – Для розвитку фінансових навичок, підприємництва.
  • 35,30% – Для формування нової політичної культури.
  • 32,90% – Як інструмент тімбілдінгу.
  • 27,10% – Як частину стратегічного планування у громад.

Як і минулого року, гра використовується в першу чергу як інструмент просвітництва та залучення. Знову на 4-му місці дослідження поведінки людей (частка практикуючих антропологів не зменшується). Суттєво приросли (майже удвічі) такі цілі як виявлення прихованих лідерів та розвиток підприємливості (дається в знаки просування гри у навчальних закладах).

Світ Громад – в усі школи та університети!

Запитання анкети: “Які у Вас подальші плани щодо використання Гри Світ Громад?”

56,50% – Хочу впровадити гру в освітніх установах громади (школа, університет тощо). Знову цей план набрав найбільше голосів (44% минулого року).

Усі інші плани та побажання набрали значно менше голосів та часто носять індивідуальний вузько-спеціалізований характер.

82 відкриття зі Світом Громад у 2018 році

Запитання анкети: “Ваше найбільше відкриття, пов’язане з грою “Світ Громад” (можна розбирати на цитати):

  1. Розуміння реформи децентралізації.
  2. Гра виявилась дієвим інструментом педагогічного впливу.
  3. Можливість в ігровій формі вирішувати серйозні питання розвитку громади.
  4. Відкрив себе як активного та послідовного громадського діяча.
  5. Складні речі можна пояснити так легко – через гру.
  6. Ми можемо впливати на рішення в громаді, якщо об’єднуємося.
  7. Є люди, для яких це складно і нецікаве ((
  8. Які всі різні та справжні за ігровим полем.
  9. Вона є “щепленням від популізму”, яке потрібно проводити насамперед молодим людям, якщо не хочемо, аби вони, отримавши виборче право, голосували за “Українську пісню”, “Мову, віру”, “Новий старий курс” і т.д. Водночас, мені дуже сподобалося, що програний сценарій не є програною грою. Гра все одно відбулася, а її учасники отримали цінні знання і розуміння власних помилок та можливість публічно відрефлексувати причини, котрі завадили досягнути цілі. Багато хто відкриває в собі негативні поведінкові патерни, риси характеру, котрі будують перешкоди на шляху до успіху. Гра може бути дуже корисна для людей, котрі проходять психотерапію чи просто відчувають, що їм “постійно не щастить”, життя до них неприхильне, вони – невдахи. Відверто кажучи, дуже часто недосягнення сценарію приносить учасникам значно більш щедрі плоди, аніж його досягнення.
  10. Що в Україні зробили такий крутий продукт.
  11. Дійсно чудовий інструмент діагностики та прокачування гнучких навичок студентів. Адже під час гри, проявляється характер гравців та різні моделі прийняття рішень, які не завжди можна побачити у процесі навчання під час лекцій і проведення практичних занять. Більшу увагу гравці приділяють фінансовим цілям, купівлі бізнесу, досягнення стратегічного плану розвитку громади, нехтуючи особистими показниками щастя і здоров’я. Щастя, власне, більшість знаходять переважно у професійній реалізації.
  12. Результат можна досягти лише спільно! Всією громадою.
  13. Як місцевий бізнес впливає на бюджет громади.
  14. Вона працює!
  15. Наша молодь – геніальна і готова до вирішення складних питань краще, ніж дорослі.
  16. Надзвичайно корисний навчальний ресурс для молоді.
  17. Не всі люди готові до кооперації.
  18. Під час гри відображається сутність та поведінка людей в реальному житті.
  19. Можливості податків для громади.
  20. Під час гри учасники дійсно розуміють, що тільки разом, тільки згуртувавшись можна досягти великих цілей.
  21. Досягнення спільних цілей.
  22. Реалістичне відтворення соціальних процесів.
  23. Гра гарно демонструє простими образами логіку громади і вплив на її стан кожного.
  24. Те що кожен має вплив на загальну гру!! І від кожного залежить чи досягне команда успіху чи ні!!
  25. Інструмент для командоутворення.
  26. За допомогою гри “Світ громад” дуже легко та доступно продемонструвати підліткам та молоді, як кожен з нас впливає на життєдіяльність і успішність наших громад.
  27. Добре розроблена модель економічних відносин.
  28. Дуже добре розкриваються характери гравців, під час гри можна виокремити потенційних партнерів в майбутніх проектах, у людей розкривається потенціал, якого можна і не помітити в звичайному житті.
  29. В неї грають люди усіх вікових категорій.
  30. Як за допомогою гри можна багато чому навчитися та навчити інших.
  31. Познание людей что стоит популизм.
  32. Проблемність в різних сферах.
  33. Зміг розробити концепцію проект на вимогу потреб громади.
  34. Гра дає змогу дуже концентровано змоделювати життя громад, відтворивши у стислий час у найрізноманітніших нюансах особливості тієї чи іншої громади.
  35. Для себе я відкрила що насправді від початку гри майже незнайомі люди до моменту закінчення стають один для одного ближчими і зрозумілішими. З іграшковими грішми розставатися буває так само важко як зі справжніми. Діти старшого шкільного віку схоплюють всі правила і закономірності гри просто на льоту. Чим молодший гравець, тим більш негативно ставиться до появи дітей.
  36. Гра допомагає згуртовувати людей.
  37. Потрібна згуртованість для спільного вирішення.
  38. Як можна після 4 годинного поєдинку, погодитись зіграти підряд ще один сценарій) а ще як горять очі у гравців та азарт, подобається спостерігати як на останньому раунді Всі прораховують кожен крок.
  39. Можливість індивідуальної участі у розвитку громади.
  40. Відповідальність за прийняті рішення.
  41. Низька активність жителів.
  42. Цікавий підхід до гри.
  43. Грати в “Світ Громад” цікаво майже усім:)! Незалежно від віку, статі, професії, громадянської позиції тощо.
  44. Гра допомогла значно ширше подивитися на ситуацію у країні через переживання відповідних ролей на собі та взаємодії з іншими.
  45. Усі важливі відкриття пов’язані перш за все з тим, як люди реагують на обставини, страшенно сподобалось слідкувати за людьми.
  46. Гра відповідає реаліям життя у громаді.
  47. Гра швидко змінює поведінку дорослих людей.
  48. Що мрії дійсно можливо реалізувати та жити в найкращій країні Європи.
  49. Взаємодія гравців під час гри або її відсутність – все як в житті реальної громади.
  50. Перший досвід корпоративної стратегії. Необхідність досягати перемоги спільно.
  51. Універсальна гра, добре адаптується до різних потреб та аудиторій.
  52. Треба багато думати.
  53. Ніколи не міг подумати що податки так впливають на життя громади, над тим ніхто ніколи не задумується.
  54. Людина під час гри відкривається по-іншому, входить в азарт і робить інколи не властиві повсякденному життю вчинки.
  55. Популяризація настільних ігор. “Світ громад” – результативний інструмент взаємодії з підлітками. Продуктивне проведення вихідних.
  56. Навчився вести цю гру і зацікавлювати в неї грати.
  57. Учні значно швидше засвоюють складні поняття, формують нові компетенції, розвивають лідерські якості, працюють в команді.
  58. Що є багато людей, які грають в ігри. Я особисто з грою, як доросла людина, “зустрілася” вперше.
  59. Позитивно вражає багатоваріантність сценаріїв гри. Гра допомагає тренеру просто пояснювати людям складні речі, а точніше людям (які грають) самим робити висновки.
  60. Дуже ефективний навчальний інструмент.
  61. Каждый раз удивляюсь, что игрокам вне зависимости от длительности игры, хватает азарта и мотивации на последнем раунде привести community к победе.
  62. Навіть просте залучення/запрошення до участі у грі може для деяких людей бути великим викликом та викликати… супротив ((( Оцінюю це як небажання людиною змін, як в особистісному плані, так і на рівні громадської участі.
  63. Усе в житті взаємопов’язане.
  64. Через застосування гри дуже швидко можна побачити ті приховані риси людини, які зазвичай потребують багато часу для з’ясування.
  65. Під час гри люди проявляють себе по справжньому.
  66. На перший погляд всього лише гра, але вона впливає на сприйняття, змушує по іншому дивитись на проблему, згуртовує.
  67. Гра виявилася більш складним явищем, феноменом, пластичним продуктом, ніж собі уявляв раніше.
  68. Гра розкриває якості людей та їх потенціал.
  69. Як впливає на життя громади (зокрема на бюджет), відсутність різного роду закладів. Коли податки мешканців нашої громади ідуть в бюджет іншої громади.
  70. Перемагає громада, або ніхто.
  71. Можливості навчання інших людей через гру.
  72. Покращилися лідерські якості.
  73. Цікавий інструмент побудови діалогу між різними групами.
  74. Важливість об’єднання зусиль.
  75. Згуртованість працює на громаду. Гра проявляє якості людей.
  76. Що час – дуже обмежений ресурс.
  77. Чудовий дієвий інструмент, помічник у соціальній мобілізації населення.
  78. Допомагає інтегрувати громаду.
  79. Що гра реально працює для формування навичок у дорослих людей.
  80. Допомагає налагоджувати зв’язки.
  81. Сподівання не завжди виправдовуються, нажаль.
  82. Універсальність гри як інструменту “достукатися” до громадян.

Результати дослідження за 2017 рік

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *