Гра – інструмент тімбілдінгу

Один із найефективніших прийомів управління персоналом, який використовують не тільки комерційні компанії, а й громадські організації — це тімбілдінг. Адже успіх компанії залежить не тільки від професіоналізму працівників та грамотного управління ними, а і від згуртованого дружнього колективу.

Основна форма подачі тімбілдінгу — це гра. Що це за поняття, коли він ефективний та за допомогою яких методів можна досягти неформального згуртування колег? Розглянемо далі.

Поняття тімбілдінгу

Тімбілдінг — це ряд заходів, орієнтованих на згуртування колективу, створення з нього сильної команди, яка досягатиме цілей і виконуватиме завдання не просто швидко, а й ефективно та якісно.  Він є основою грамотної побудови робочого процесу.

Правильне використання людських ресурсів є найважливішим елементом ефективного управління компанії. Тому тімбілдінг спрямований на моделювання життя всередині колективу і направлення його на спільну ефективну діяльність.

Поняття тімбілдінгу запозичене із сфери спорту. Для того, щоб перемогти, спортивна команда повинна не тільки складатись із професіоналів, а й вміти організовувати грамотну тактику гри, розподілити ролі та задачі залежно від своїх слабких та сильних сторін. За таким же принципом працює і бізнес.

У бізнесі таке ж завдання як і спорті: перемагати у змаганні за авторитет перед клієнтом. А оскільки будь-який бізнес — це певна кількість працівників, які забезпечують його роботу, то досягти цього поодинці неможливо. Для цього потрібна сильна і міцна команда, яка вміє взаємодіяти та правильно використовувати можливості і навички окремого з них.

Для утворення сильного колективу існує командний менеджмент, який складається з трьох аспектів:

  • team skills — навички командної роботи;
  • team spirit — формування командного духу;
  • team building — механічні дії по підбору команди.

Основою командного менеджменту є тімбілдінг. Він дає можливість:

  • сформувати неформальну атмосферу в колективі;
  • створити команду однодумців;
  • виявити лідерів в колективі;
  • згуртувати співробітників;
  • сформувати навички колективної взаємодії.

Проте досягнення всіх вищеперелічених цілей залежить від умов, в яких виконується team building.

Умови ефективності тімбілдінгу

Для того, щоб побудова міцної команди мала успіх, потрібно врахувати:

  1. місце;
  2. час;
  3. поетапність.

Особливу роль у реалізації тімбілдінгу відіграє місце проведення. Найкраще, коли це все відбуватиметься подалі від офісної обстановки. Незвичні умови проявляють серед співробітників неформальних лідерів.

Ще одна важлива умова успіху — час. Найкраще проводити тімбілдінг-тренінги в робочі дні. Адже зазвичай співробітники прагнуть проводити вихідні вдома, на природі чи з сім’єю. Тому краще убезпечитись від ситуацій, коли хтось з колег не може або ж не хоче брати участь в тімбілдінгу.

Крім цього, успішний тімбілдінг проходить в наступній послідовності:

  1. поділ на команди. У випадках, коли компанія має декілька відділів, найкраще утворити мішані команди. Так співробітники зможуть тісніше поспілкуватись або ж познайомитись з людьми з якими у них спільне робоче місце, але немає можливості комунікувати один з одним;
  2. вибір назви, девізу. На цьому етапі між учасниками зав’язується комунікація, а спільний девіз буде підбадьорювати та піднімати командний дух під час змагань;
  3. вправи та ігри. Різноманітні командні ігри, які повинні остаточно здружити команду та навчити співпрацювати;
  4. підведення підсумків. Обговорення дій під час різних етапів тренінгу  дозволить провести аналіз допущених помилок та досягнень. Це буде хорошим уроком для майбутніх проблемних ситуацій.

Якщо організатори тімбілдінгу будуть дотримуватись усіх названих умов, то після його завершення:

  • колектив безсумнівно згуртується;
  • з’ясуються старі конфлікти;
  • зніметься напруження;
  • у співробітників з’являться спільні спогади.

Гра як основний елемент тімбілдінгу

Головний рушій тімбілдінгу — це гра. Вона розслабляє та налаштовує на неформальний лад. Серед ігор, спрямованих на згуртування, виділяють декілька:

  • для знайомства. Наприклад, кожен учасник називає своє і прикметник на першу букву імені, а кожен наступний, перед тим як називати свої дані, повторює попередні.
  • для активізації. Наприклад, весела гра, в якій видаючи звук певної тварини, потрібно знайти собі пару.
  • на командоутворення. Наприклад, проблемні ситуації з яких вони повинні знайти спільний вихід.
  • для рефлексії та підведення підсумків. Учасники обговорюють тренінг, вказують на те, що сподобалось, не сподобалось, висловлюють побажання.

Варіанти тімбілдінгу

Існує маса варіанти веселого і ефективного тімбілдінгу для співробітників. Ось декілька ідей:

  • спорт. Змагання команд в спортивних іграх: футбол, пейнтбол;
  • квест. В квесті організовуються ситуації, які потребують застосування професійних навичок: спільне прийняття рішень, підтримка один одного.
  • на природі.
  • настільні ігри. Гра підкидає учасникам несподівані проблемні ситуації, які потрібно колективно вирішити.

Усі керівники знають, що від колективу залежить основний результат роботи. Конфлікти, невміння взаємодіяти та відсутність спільної мети, розвалять навіть найуспішніший бізнес. Тому варто добре попрацювати над розробкою моделі формування міцної команди. Тож бізнес-аналітики знають, що з тімбілдінгу починається будь-який серйозний бізнес.  

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *